Agag: Zürich bol úžasný, New York uzavrie neopakovateľnú éru

foto: © FIA Formula E

Šéf Formuly E Alejandro Agag vo svojom stĺpčeku pre Autosport pochválil organizátorov Zürich E-Prix a zhrnul končiacu sa éru šampionátu. Ten bude od decembra zažívať prelomovú piatu sezónu s mnohými zmenami.

Preteky v Zürichu ukončili vyše 60-ročné čakanie na okruhové preteky vo Švajčiarsku. „Pri spätnom pohľade na Zürich si myslí, že to bol neuveriteľný úspech. Boli to vôbec najlepšie zorganizované preteky, ale z hľadiska koordinácie boli tie najnáročnejšie. Náš predošlý rekord v počte bariér, ktoré sme v noci pred pretekmi inštalovali, presiahol v Paríži 250. Ale v Zürichu sme v poslednú noc umiestnili až 389 kusov. Miestna logistika bola komplikovaná, ale fungovala výborne. To všetko vďaka švajčiarskej precíznosti. Tím bol nesmierne dobre riadený s výborným plánovaním. Bol to vrchol stavebných prác mestskej trate, ktorý sme tu doteraz nemali.“

„Prvýkrát sme sledovali preteky v uliciach Zürichu. Historický význam bol po dekádach bez pretekov vo Švajčiarsku takisto veľmi dôležitý. Prvé preteky navštívilo obrovské množstvo ľudí a preto je to podľa mňa také nádherné. Samotné dejisko bolo fantastické. Je to presne to, čo chceme vo Formule E robiť. Vziať preteky medzi ľudí a urobiť z nich súčasť mesta. Ľudia opaľujúci sa na pobreží Zürišského jazera tam neboli kvôli nim. Oni si užívali víkend, zatiaľ čo prebiehali preteky. Podujatie Formuly E bolo súčasťou mestského života,“ pokračuje Agag.

foto: Pavel Šimek (Motorsport Revue) – pavluv.racing

„Od starostky a tamojších organizátorov sme dostali skvelú spätnú väzbu. Bol by som veľmi prekvapený, keby sme sa už do Zürichu nevrátili. Zanechalo to fantastický dojem. Starostke sa to veľmi páčilo, rovnako aj partnerom, ktorí sa veľkou mierou pričinili o uskutočnenie týchto pretekov. Sponzori sa veľmi snažili, aby sa to podarilo a z výsledku boli v siedmom nebi. Premýšľame, že si veľkú štruktúru drevených boxov vezmeme aj na ďalšie preteky. Tá ale patrí promotérom v Zürichu. Je veľmi veľká, takže rokujeme s promotérom, aby sme zistili, na ktorej trati je pre ňu dostatok miesta,“ prezradil Španiel.

Finále v New Yorku ukončí nevšedné obdobie

Rovnako ako vlani, aj teraz sa o šampiónovi rozhodne až v posledných pretekoch. „Smerujeme do New Yorku, ktoré ponúkne posledné preteky so súčasnou generáciou áut. Je to koniec éry – éry, ktorá už zrejme v motoršporte nikdy existovať nebude. Časy, keď jazdci pretekali s dvomi autami. Formula 1 mala v 50. rokoch minulého storočia niekoľko pretekov s dvomi autami. Keď sa jedno pokazilo, tak si pilot mohol zobrať monopost tímového kolegu. To bol začiatok tejto éry. My sme tu však mali štyri roky riadneho pretekania s dvomi autami, takže je to veľmi významná chvíľa. Končí sa jedno obdobie a to nové odštartuje v Saudskej Arábii.“

„V živote Formuly E to bude veľmi zaujímavý moment – moment s novým autom – začiatok novej kapitoly. Je to takisto o zmene a vývoji technológie. Sme schopní pokročiť v hustote batérií a dosahujeme mnoho našich cieľov. Na pozadí toho všetkého všetci sledujeme progres tejto série, takže auto je symbolom novej éry. Vždy je to risk, keď šampionát prechádza k novému autu. Ľuďom sa páči to, čo máme teraz: zastávky v boxoch, výmeny áut, atď. Riskantné je však aj zostať tam, kde ste, a nepohnúť sa vpred. Podľa mňa je práve zotrvanie na jednom mieste riskantnejšie. Risk je tu vždy, ale nám sa to celkom páči. Kde nie je risk, tam nie je motivácia,“ dodal Agag.