Dvere do Formuly E majú otvorené všetci, nielen konštruktéri

foto: © FIA Formula E

Predstavitelia Medzinárodnej automobilovej federácie boli počas posledných kolektívnych konštruktérskych testov prekvapení nasadením jednotlivých výrobcov.

Niektorí konštruktéri chceli splniť viac bodov svojho plánu a preto vynaložili väčšie finančné zdroje . Ich testovacie tímy mali často aj viac ako 40 členov. Počas pretekárskych víkendov majú tímy limit 20 členov. Podporné tímy na základniach však obsahujú ďalších dôležitých spolupracovníkov. Zdá sa, že spomínaný limit bude platný aj v budúcom ročníku.

„Myslím si, že všetky strany sú spokojné s konceptom nového auta, ktorý prináša spoločné šasi a spoločnú batériu. Je však pravda, že sme zaregistrovali zvýšenie finančných prostriedkov počas testov. Potvrdzuje to veľké odhodlanie,“ povedal pre e-racing365 Gilles Simon z FIA.

Formula E sa snaží o zachovanie nízkych nákladov, čo má zabezpečiť životaschopné prostredie aj pre menšie a zákaznícke tímy. Vedenie šampionátu môže kontrolovať náklady tímov počas pretekárskych víkendov, nemôže však ovplyvniť dianie v jednotlivých základniach. Konštruktéri majú za sebou dva kolektívne testy. „Testy boli veľmi úspešné. Vývoj batérie, nového šasi a nového motora bol skutočnou technickou výzvou. Každý z konštruktérov odviedol skvelú prácu,“ pokračuje Simon.

Zaujímavý je jeho názor na možnosti vstupu do série. „Nikde nie je napísané, že ak chcete súťažiť vo Formule E, tak musíte byť výrobca áut. Ak chce akákoľvek spoločnosť vstúpiť do Formuly E a vyvíjať túto technológiu, tak má dvere otvorené.  Zatiaľ to však vyzerá tak, že je to centralizovanejšie smerom ku konštruktérom,“ dodal predstaviteľ FIA.