Formula E sa snaží o preteky vo Viedni, prezradil Alejandro Agag

foto: © FIA Formula E

Formula E má za sebou prvú éru, ktorá za štyri roky priniesla možno viac rozruchu, ako to očakávali samotní zakladatelia. Alejandro Agag od začiatku urputne bojuje za spopularizovanie súťaže a svoje najnovšie myšlienky vyjadril v rozhovore pre portál SPEEDWEEK.

Príbeh vzniku Formuly E a samotného Agaga sme vám priniesli už dávnejšie. Napriek tomu dostáva šéf súťaže často otázky na reakcie zo svojho okolia ešte pred začiatkom celého projektu. „Povedal by som, že sa smiali všetci okrem troch ľudí. Jednou z nich je moja manželka – aj keď ona si myslí, že som blázon. Potom prezident FIA Jean Todt, ktorý ma podporil, a ešte jeden priateľ. Vývoj série napredoval rýchlejšie, než som čakal. Chcel som vývoj, ale Formula E prekonala všetky moje očakávania. Celý svet sa vyberá smerom k elektromobilite oveľa rýchlejšie ako sa predpokladalo. To je pre nás skvelé.“

„Dôležité je poslanie tohto projektu. Vidíme to ako našu misiu prispieť k lepšiemu svetu. Každý, kto s nami spolupracuje, robí dobré veci. Elektromobilita prispieva k udržateľnosti a čistejšiemu životnému prostrediu. Sprostredkovaním tohto príbehu získavame veľký vplyv. Veľké spoločnosti chcú mať rovnaké ciele. Nudný príbeh nikoho nezaujíma. Musíme byť vzrušujúci pre fanúšikov, najmä tých mladých. Ešte aj deti milujú Formulu E. Tieto prvky sú atraktívne. Naša platforma je otvorená,“ pokračuje zakladateľ a šéf série.

foto: © FIA Formula E

V novom ročníku uvidíme na štartovom rošte desať veľkých konštruktérov. Agag sa neobáva ani prípadného odchodu niektorých z nich. „Mohlo by sa to stať. Ale každý vie, že je len jedno prvé, druhé a tretie miesto. Môže sa stať, že zákaznícky tím odkúpi balík od konštruktéra a bude konkurencieschopný. Pozrite sa, čo sa podarilo tímu TECHEETAH. Jean-Éric Vergne získal titul a stajňa skončila na druhej priečke. Je to súkromný tím, ktorý kúpil pohonné jednotky Renaultu.“

Od budúcej sezóny bude súčasťou Formuly E rakúska spoločnosť voestalpine AG, ktorá bude sponzorovať európske podujatia. Preto prichádza do úvahy v budúcnosti Viedeň E-Prix. Tú by uvítali najmä Slováci. „Áno, prečo nie? Už sme o tom spolu hovorili. Rozhovory zatiaľ veľmi nepokročili, ale Viedeň bola naším cieľom. Zatiaľ som nemal žiadny kontakt s viedenskou mestskou politikou. Počkajme si na to.“

Je známe, že Agag sa chcel stať jediným vlastníkom elektrického šampionátu. Zatiaľ mu to nevyšlo. Opäť však potvrdil, že na odchod z vedenia Formuly E nemyslí. „Je to súčasťou mojej kariéry. Je to niečo, čo je pre mňa veľmi dôležité, a na čo som skutočne veľmi hrdý. Milujem však robiť niečo nezávisle. Možno príde časom niečo iné. Mojím snom je vytvárať vždy niečo nové. Uvidíme,“ uzavrel šéf série.