Formula E zvažuje vyšší výkon pri útočnom režime, piloti navrhujú rôzne riešenia

foto: © FIA Formula E

Formula E má za sebou prvé preteky novej sezóny v saudskoarabskom Rijáde. Po nich sa diskutuje o menších zmenách. Informuje o tom Autosport.

Zakladateľ a ešte stále šéf série Alejandro Agag prezradil, že pri útočnom móde by mohlo dôjsť k zvýšeniu výkonu. Podľa Španiela však nepôjde o veľké zmeny. „Záleží na tom, kde bude aktivačná zóna umiestnená. Možno v snahe zväčšiť rozdiel dôjde k miernemu zvýšeniu výkonu. Rozdiel bol aj takto dostatočne viditeľný a stačil na to, aby došlo k predbiehaniu. Pôjde o menšie vylepšenia. Myslím si, že pre motoršport je to prelomová a neuveriteľne inovatívna vec. Som na to hrdý.“

Mierne odlišný názor mala dvojica jazdcov Audi. „Útočný režim nie je dostatočný. Je to skôr stratový mód, pretože strácate čas. Pri aktivácii som prišiel o pozíciu a nedostal som ju späť, pretože 25 kW nestačí na poriadny manéver. Mali by sme mať ešte o 25 kW viac. Aspoň aby sme vedeli zrýchliť a predviesť normálny manéver. Ak sa teraz niekto bráni, tak sa pred neho nedostanete,“ opísal situáciu Daniel Abt.

Daniel Abt, Sam Bird a Lucas di Grassi
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Trochu inak to vníma jeho kolega a niekdajší šampión Lucas di Grassi. „V súčasnom formáte máme menej strategických možností. Možno ak posunú útočný mód na úroveň kvalifikácie, tak to bude priveľa. Možno by sme na inej trati mohli aktivovať útočný režim prejazdom boxovou uličkou alebo nejako inak. V Rijáde to bolo príliš konzervatívne.“

Sam Bird z Virginu si zase myslí, že pilot by mal pri aktivácii stratiť ešte viac. „Mohli by ste stratiť šesť, sedem, osem sekúnd na miesto jednej. Takto prídete o svoju pozíciu a bojujete s novými ľuďmi, cez ktorých sa musíte dostať. Bolo by to niečo ako žolíkové kolo v relykrose. Rovnaký druh konceptu, lenže stratíte šesť až osem sekúnd. Na ďalšie tri kolá by ste však dostali omnoho viac výkonu. Niečo takéto by bolo skvelé.“