Marrákeš: Aktivačná zóna by mala priniesť viac predbiehania, zhodujú sa piloti

foto: © FIA Formula E

Viacero pilotov očakáva, že novozavedený útočný mód prinesie počas Marrákeš E-Prix viac predbiehacích manévrov ako v Rijáde. Informuje o tom Autosport.

Nový systém bol zavedený pred štartom aktuálnej edície, lenže v Rijáde nepriniesol očakávaný efekt. Nevideli sme výrazné zvýšenie počtu manévrov, preto sa vedenie šampionátu rozhodlo umiestniť aktivačnú zónu na miesto, ktoré ponúkne viac výhod. V Marrákeši bude aktivačná zóna umiestnená na vonkajšej strane tretej zákruty a bude prirodzenejšie mimo ideálnej stopy.

Sam Bird z Virginu tvrdí, že marocká aktivačná zóna umožní efektívnejšie využitie extra výkonu. „Budeme mať viac predbiehacích manévrov než v Rijáde. Bude to tak vďaka tomu, že zóna je pred veľmi dlhou rovinkou a budeme v lepšej pozícii,“ dodal Brit, ktorý v stredu oslávil 32. narodeniny.

Sam Bird
foto: © FIA Formula E

Mierne zlepšenie očakáva aj úradujúci šampión Jean-Éric Vergne z DS TECHEETAH. Francúzovi sa v Rijáde darilo a aj vďaka rozumného využitiu extra výkonu skončil na skvelom druhom mieste. S tým musel byť po treste veľmi spokojný. „V Rijáde bola aktivačná zóna príliš blízko steny. Ak ste chceli úspešnú aktiváciu, tak ste sa takmer museli dotknúť steny.“

Ako je známe, jazdci musia na úspešnú aktiváciu prejsť tromi aktivačnými slučkami. Tie boli v Rijáde veľkým problémom. Aj preto budú tentoraz viditeľné, takže ich jazdci minú len veľmi ťažko. Podľa nováčika vo farbách BMW Alexandra Simsa to bude pre pilotov ľahšie a nestratia zbytočne veľa času.

„Budú viditeľné a nebudú užšie ako zákruta. Vďaka ním bude zákruta o trochu širšia. Zaujíma ma, koľko prachu a nečistôt tam bude. Či bude aktivácia možná hneď alebo až po prejazdu zhruba dvadsiatich áut. Bude to zrejme viac o získavaní výhody, než o mazaní časovej straty,“ dodal britský jazdec.

Mohlo by vás zaujímať:

VIDEO: Piloti majú za sebou voľný tréning pred zajtrajšou Marrákeš E-Prix