Nebudeme mať takú výhodu, ako vlani, upozorňuje Lucas di Grassi

foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Lucas di Grassi tvrdí, že Audi nebude mať v novej sezóne takú výhodu pohonnej jednotky, ako tomu bolo v predošlom ročníku. Nemcom sa v poslednej edícii prvej éry podarilo prvýkrát vyhrať tímový titul o dva body pred stajňou TECHEETAH, pričom v prvých štyroch pretekoch nazbierali len dvanásť bodov.

Po vyriešení počiatočných problémov sa začala naplno prejavovať výhoda pohonnej jednotky a Audi patrilo vo všetkých zvyšných pretekoch k favoritom. „Cítim sa dobre. Myslím si, že sme konkurencieschopní, ale nemáme žiadnu výhodu. Auto je naozaj dobré, naše pohonné ústrojenstvo patrí možno medzi tri najlepšie. Vlani sme mali dobrú výhodu, najmä v druhej polovici sezóny. Tento rok to bude veľmi tesné. Myslím si, že teraz všetci zintenzívnili svoju hru,“ povedal di Grassi pre Autosport.

Nemecká stajňa opustila testy vo Valencii s celkovo piatym najrýchlejším časom, o ktoré sa postaral práve niekdajší šampión elektrického kolotoča. „Je veľmi náročné nájsť súvislosť medzi touto traťou a okruhmi Formuly E. História však ukázala, že ten, kto bol rýchly v predsezónnych testoch, bol rýchly aj počas ročníka. Tento rok to bude veľmi tesné štartové pole. Šancu vyhrať preteky bude mať možno desať až dvanásť jazdcov.“

foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

„Môžem povedať, že sme pripravení. Spoľahlivosť je dobrá, všetko je fajn, auto je pripravené. Či máme výkonnostnú výhodu, uvidíme až v Rijáde pri 45 stupňoch Celzia, na špecifickom asfalte. Nemyslím si, že máme z hľadiska pohonného ústrojenstva výhodu, ale takisto si nemyslím, že sme od hocikoho príliš ďaleko. Podľa mňa je to naozaj tesné,“ dodal di Grassi.

Autá druhej generácie nie sú výzvou len pre pilotov, ale aj pre jednotlivé stajne. Šéf projektu Audi pre Formulu E Tristan Summerscale pre e-racing365 tieto slová potvrdil. „Ak počúvate komentáre pilotov, tak zistíte, že riadiť tieto vozidlá je náročné. Pochopenie a plné využitie pneumatík je veľmi náročné. Pre inžinierov a najmä pre jazdcov je to ťažká úloha.“

Čo ukázali oficiálne predsezónne testy vo Valencii?

Aby toho nebolo málo, podstatnou novinkou je systém aktívneho brzdenia, ktorý robí mnohým nemalé starosti. „Stále je tu akási nepredvídateľnosť. Vzhľadom na chýbajúci prítlak v porovnaní s konvenčnými pretekárskymi autami je to pre tímy s limitovaným personálom skutočne veľká výzva. Pole sa opäť zúžilo a rozdiel medzi prvým a posledným bude menší. Ako vždy, vo Formule E je veľmi dôležité, aby ste sa koncentrovali na každý malý detail. Zdá sa, že to bude ešte tesnejšie, čo je pre šampionát a jeho imidž skvelé.“

Daniel Abt bude mať nového pretekového inžiniera, keďže Chris de Coninck, ktorý vlani pracoval s Marom Engelom vo Venturi, nahradí Daniela Grunwalda. Ďalšou novou tvárou v tíme by mal byť dobre známy technický riaditeľ Teamu Rosberg Francesco Nenci.

foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel