Nové auto by mohlo prekonať rýchlosť 300 km/h, myslí si di Grassi

foto: © FIA Formula E

Počas tohto týždňa sme spoznali podobu monopostu druhej generácie, ktorý budeme vídať na mestských okruhoch od sezóny 2018/2019. Vozidlo označované ako Gen2 by sa malo vyznačovať väčším výkonom a dojazdom umožňujúcim absolvovať preteky bez potreby výmeny vozidiel uprostred podujatia.

Maximálny výkon by sa mal pohybovať na úrovni 250 kW a aj v kvalifikácii by malo mať auto k dispozícii o 50 kW viac ako dnes. Oficiálne technické parametre by sme mali spoznať o mesiac, pretože 6. marca bude auto predstavené verejnosti. Stane sa tak na autosalóne v Ženeve.

Podľa obhajcu titulu Lucasa di Grassiho by malo auto druhej generácie atakovať a dokonca presiahnuť maximálnu rýchlosť 300 km/h. Brazílsky pilot Audi to povedal v rozhovore pre Autosport. „Auto je efektívnejšie a má väčší výkon. Očakávam, že s jeho výkonom by mohlo na dlhých rovinkách prekonať bez problémov rýchlosť 300 km/h. Keď vozidlo prekoná túto rýchlosť, tak hovoríme o podstatnej rýchlosti. Nikto už nebude môcť tvrdiť, že je pomalé.“

foto: © FIA Formula E

„Dostávame sa do zaujímavého bodu. Auto sa ovláda veľmi ťažko, je efektívne a má väčší výkon. Myslím si, že Formula E by mala navrhovať dlhšie rovinky. Nevidím dôvod, pre ktorý by sme nemohli mať na okruhoch rovinky s dĺžkou 700 alebo 800 metrov. Okruhy, na ktorých jazdíme, by sa mali prispôsobiť autu. Netreba ich meniť od základu, len ich treba mierne doladiť, aby bola k dispozícii vyššia rýchlosť, tým pádom aj vzduchový vak a väčšia šanca na predbiehacie manévre,“ navrhuje skúsený pilot, ktorý je okrem toho riaditeľom projektu Roborace.

Podľa di Grassiho je veľmi dôležité mať na pamäti, že tieto vozidlá sú určené pre mestské okruhy. Preto je porovnávanie so šampionátmi pôsobiacimi na riadnych okruhoch nezmyslom. „Stále to nemôžete porovnávať s úrovňou výkonu v F1 alebo LMP1-Hybrid. Auto s takýmto druhom výkonu by nemohlo jazdiť na našich tratiach. Je nemožné jazdiť s monopostom F1 v Paríži na trati Formuly E.“