Nový brzdový systém môže priniesť v novej sezóne väčšie rozdiely

brzdy - kotúče
foto: © FIA Formula E

Od budúcej sezóny by sme mali vo Formule E evidovať systém bŕzd známy ako brake-by-wire. Ten by umožnil väčšiu elektronickú kontrolu zadných bŕzd. Zlepšil by sa tak samotný pocit jazdcov počas brzdenia a zvýšila by sa miera regenerovanej energie.

Nie všetci sú však z tejto možnosti nadšení. Riaditeľ DS Performance Xavier Mestelan Pinon sa obáva, že odlišnosti v brzdových systémoch by mohli priniesť väčšie rozdiely vo výkonoch jednotlivých tímov. V piatej sezóne by mali stajne vyvíjať svoje vlastné brzdové systémy.

„Pri každom z riešení by mohol nastať veľký rozdiel medzi systémami, pretože za každým z nich sa skrýva veľké množstvo inžinieringu. Stále by sme tak počas brzdenia evidovali rozdiel. Aj pri súčasných autách je rozdiel pri brzdení veľký. Tak to bude aj v budúcnosti, ešte aj s brzdovým systémom brake-by-wire. Myslím si, že každý konštruktér si vyvinie vlastný systém alebo si ho kúpi,“ prezradil Mestelan Pinon pre e-racing365.

Je otázne, koľko testovacích dní budú mať tímy k dispozícii, aby sa pripravili na novú sezónu. „Je to rovnaké pre všetkých, ale pre nás je dôležité mať model v simulátore. Až potom vieme začať pracovať, ale to príde až po prvom teste na trati, keďže si ešte musíme overiť vozidlo druhej generácie. Geometria, ťažisko a rozloženie hmotnosti budú odlišné, ale veľmi dôležitý bude aj systém brake-by-wire.“