Nový formát prinesie nepredvídateľné veci, myslí si šéf stajne Virgin

foto: © FIA Formula E

Šéf tímu Envision Virgin Racing Sylvain Filippi si myslí, že simulácia a trénovanie nového útočného módu budú nezrealizovateľné. Informuje o tom e-racing365.

Jazdci budú mať v novej sezóne k dispozícii dva režimy. V normálnom budú mať k dispozícii výkon 200 kW a v útočnom to bude až 225 kW. Útočný mód bude aktivovaný pri prejazde určenými časťami trate, ktoré budú mimo ideálnej stopy. Tímy sa dozvedia počet zón a ich trvanie len krátko pred štartom, čo by podľa vyššie uvedeného zdroja malo predstavovať jednu hodinu.

„Je nemožné simulovať celé preteky. Je to veľmi náročný koncept, čo je skvelé a my ho berieme. Bude to veľmi nepredvídateľné. Prišla s tým FIA a Formula E. Ak nám poskytnú informácie priskoro, tak budeme simulovať ako blázni a znegujeme celý význam veci, ktorá prináša nepredvídateľnosť,“ myslí si Filippi.

TESTY: Strhujúce simulované preteky vo Valencii vyhral Lucas di Grassi

Nový útočný režim bol prvýkrát otestovaný vo Valencii počas simulovaných pretekov v rámci oficiálnych predsezónnych testov. „To, že sa detaily o novom formáte dozvieme tesne pred štartom pretekov, prináša veľké výzvy, pretože to nemôže byť vopred simulované. Dozvieme sa, kde sa budú nachádzať aktivačné zóny, ako ďaleko k nim bude treba ísť a koľko času pri tom stratíme.“

Tímy sa podľa dostupných informácií obávajú, že piloti pri opustení ideálnej stopy v snahe prejsť aktivačnou zónou pozbierajú zvyšky pneumatík. To by mohlo zmazať ich výkonnostnú výhodu. Tento moment sme mohli vidieť aj počas testov vo Valencii.

Veľkým problémom je podľa Filippiho nový formát, pri ktorom sa nebude jazdiť na počet kôl, ale na 45 minút plus jedno kolo. „Spôsobuje nám to bolesti hlavy, pretože pri pretekoch na čas nevieme presne vypočítať spotrebu energie. Celá stratégia sa tým úplne zmení, keďže na začiatku nevieme, či to budú preteky na 41, 42 alebo 43 kôl. S kontrolou energie to bude naozaj náročné,“ dodal šéf Virginu.

foto: © FIA Formula E