Obhajca titulu Vergne o hľadaní favoritov: Je to strata času

foto: DS TECHEETAH

Úradujúci šampión Formuly E Jean-Éric Vergne odmieta názory, že by jeho tím DS TECHEETAH patril medzi favoritov novej sezóny. Podľa mnohých zainteresovaných by mohol francúzsko-čínsky tím opäť bojovať o titul. Informuje o tom e-racing365.

Zoskupenie TECHEETAH počas posledných dvoch sezón využívalo pohonné jednotky Renaultu, v novej edícii bude srdcom monopostu motor francúzskeho konštruktéra DS. Vergne odmieta akékoľvek vopred vykonštruované teórie. „Nechápem, keď ľudia hovoria takéto veci, pretože nikto nevie, kde sa kto nachádza. Je to skutočne nezmysel. Nikto nevie, kde sú ostatní z hľadiska tempa. Je to strata času a je nemožné čokoľvek predpovedať. Netestovali sme spolu s ostatnými tímami.“

foto: © FIA Formula E

Tím TECHEETAH si na spoluprácu s inžiniermi DS začal zvykať už v závere prechádzajúcej sezóny. Práve kooperácia oboch zložiek bude veľmi dôležitá pre správny chod tímu. „Potrebujeme sa uistiť, že budeme spolupracovať dobre a že budeme aj naďalej silným tímom. Pozrite sa na Audi a ABT, ako im to šlo vlani. Potrebovali trochu času, aby to všetko dali dokopy. Dôležité je, aby sme boli pripravení už na úplnom začiatku sezóny.“

Francúzsky pilot pred štartom sezóny neskrýva, že má obavy z kontaktov medzi pretekármi. Jazdci si budú musieť zvykať na nové šasi a očakávať tak môžeme viacero kontaktov. Tie môžu znamenať koniec pre nejedného jazdca. Podobné myšlienky nedávno vyjadril aj nováčik vo farbách Venturi Felipe Massa.

Massa: Musím pochopiť, ako fungujú preteky Formuly E

„Naozaj dúfam, že sa niektorí jazdci neuchýlia k takýmto hrám a že sa nebudú snažiť o kontakt, aby poškodili auto toho druhého. Je to taká hra ľudí, ktorej rozumiem. Dúfam však, že sa to neudeje. Každý vie, o ktorých pilotov ide. Príde mi to svojím spôsobom vtipné, ale verím, že sa to nebude stávať,“ prezradil Vergne.

Nová sezóna neprinesie iba nové autá, či zmenu pravidiel, ale aj o jeden tím naviac. Príchodom stajne HWA uvidíme na štartovom rošte až 22 áut, čo si podľa Vergna vyžaduje isté zmeny. „Myslím si, že niektoré okruhy zväčšia svoju kapacitu, pretože budeme mať o dve autá viac. Trate ako Hongkong a Paríž budú musieť byť zväčšené. Nie je to o tom, že by tam nebolo miesto, pretože v uliciach je ho dosť. Myslím si, že sa to dá a aj by to tak malo byť,“ dodal obhajca titulu.