Brazília - vlajka

foto: Audi

Dátum narodenia: 11. august 1984
Miesto narodenia: Sao Paulo, Brazília
Bydlisko: Monako
Záujmy: fitnes, hudba

Lucas di Grassi odštartoval svoju motokárovú kariéru v roku 1994 a už o tri roky vyhral šampionát. Aj tento úspech smeroval k jeho pôsobeniu v tíme F1 Virgin. Di Grassi zaznamenal debut v pretekárskom aute v roku 2003 v juhoamerickej sérii Formula 3. Vo svojom premiérovom ročníku obsadil celkové druhé miesto.

Jeho kroky smerovali následne do britského šampionátu Formula 3. Dosiahol tam dva triumfy a celkovo obsadil ôsmu pozíciu. Rok 2005 priniesol ďalšiu zmenu, pretože Brazílčan okúsil atmosféru európskej série Formula 3, kde finišoval ako tretí. V záverečných pretekov v Macau sa radoval z víťazstva.

V roku 2006 odštartoval di Grassi svoju premiérovú sezónu v GP2. Vďaka niekoľkým triumfom a pódiovým umiestneniam sa o jeho služby začal zaujímať tím F1 Renault, ktorý ho angažoval na post tretieho jazdca. V roku 2010 prišiel v kariére brazílskeho pretekára zlom, pretože získal miesto v stajni Virgin. Problémom však bolo poruchové auto a di Grassi dokončil svoje prvé preteky F1 v Malajzii na štrnástom mieste. Jeho tímovým kolegom bol Nemec Timo Glock

Od tej doby pôsobil di Grassi ako testovací pilot Pirelli a takisto sa zúčastnil pretekov WEC vo farbách Audi. Jeho debut na 24-hodinových pretekoch Le Mans v roku 2013 sa skončil pódiovým úspechom. Naposledy sa podieľal na vývoji monopostu Formuly E.

Formula E

2014/2015 – Audi Sport ABT

Brazílsky pilot patril k najvýraznejším postavám premiérovej sezóny Formuly E. Mnohí ho krátko pred koncom ročníka pasovali za najväčšieho favorita na zisk titulu. Na konte má jedno víťazstvo z Pekingu, ale až ďalších päť pódiových umiestnení. V Malajzii, Monaku a Rusku bol druhý, Tretí skončil v Uruguaji a Long Beach. So ziskom 133 bodov obsadil konečné tretie miesto.

2015/2016 – ABT Schaeffler Audi Sport

Lucas di Grassi v druhej sezóne nadviazaťl na svoje výkony z premiérového ročníka. Počas celej edície podával kvalitné výkony a od začiatku bol pasovaný za jedného z hlavných kandidátov na titul. Podarilo sa mu zvíťaziť v Uruguaji, Long Beach a Paríži. O titul prišiel až v záverečných pretekoch sezóny. Nazbieral 153 bodov, čo je len o dva body menej ako šampión Sébastien Buemi, s ktorým sa poslednej Londýn ePrix dostal do kontroverzie.

2016/2017 – ABT Schaeffler Audi Sport

Spočiatku to pre di Grassiho nevyzeralo veľmi dobre, pretože obhajca titulu Sébastien Buemi získaval jeden triumf za druhým. V druhej polovici sezóny sa však karta obrátila a po strhujúcom finiši v Montreale sa brazílsky pretekár radoval zo svojho prvého titulu vo Formule E.

2017/2018 – Audi Sport ABT Schaeffler

Štvrtý ročník sa pre obhajcu titulu nezačal vôbec dobre, keď v prvých štyroch pretekoch nezískal ani bod. Šanca na opätovný zisk celkového prvenstva bola veľmi malá. Postupom času však Audi svoje problémy vyriešilo, čoho výsledkom boli dve víťazstvá di Grassiho a úžasná séria siedmich pódií v záverečných siedmich pretekoch. Brazílčan skončil napokon celkovo druhý a svojimi výsledkami pomohol Audi k premiérovému tímovému titulu vo Formule E.


Doterajšia kariéra v FE

sezónatímumiestnenie
2014/2015Audi Sport ABT3. miesto
2015/2016ABT Schaeffler Audi Sport2. miesto
2016/2017ABT Schaeffler Audi Sport1. miesto
2017/2018Audi Sport ABT Schaeffler2. miesto


Štatistiky po sezóne 2017/2018

Počet ePrix: 45
Tituly: 1 (2016/2017)

Víťazstvá: 8
Pódiové umiestnenia: 27
Body: 611
Pole positions: 3
Najrýchlejšie kolá: 3
Debut v FE: Peking (2014/2015)
Prvé víťazstvo: Peking (2014/2015)
Najlepšie umiestnenie: 1. miesto (2016/2017)