Pilotov prekvapili rijádske preteky, v ktorých mohli jazdiť naplno až do konca

Lucas di Grassi
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Šampión Formuly E zo sezóny 2016/2017 Lucas di Grassi si myslí, že preteky s vozidlami druhej generácie môžu v konečnom dôsledku priniesť menej strategických možností a nepredvídateľných situácií. Informuje o tom Autosport.

otváracích pretekoch sezóny v Rijáde vyhral spôsobom štart – cieľ António Félix da Costa na BMW. Počas pretekov sa pred Portugalčana dostala dvojica stajne DS TECHEETAH Jean-Éric Vergne a André Lotterer. Lenže obaja piloti dostali krátko nato tresty za prekročenie maximálneho povoleného výkonu.

Veľkou otázkou pred štartom sezóny bol dojazd áut druhej generácie. Mnohí si mysleli, že jazdci budú musieť v závere pretekov výrazne spomaliť, aby prišli do cieľa. V Rijáde vstúpilo do hry bezpečnostné vozidlo, vďaka čomu jazdci ušetrili množstvo energie. Celkovo sa však v zákulisí traduje, že úroveň energie by bola dostatočná aj bez tohto prerušenia. Zdá sa tak, že dojazd nového auta je lepší, než sa očakávalo. Reálnejšie hodnotenie bude možné až po niekoľkých podujatiach.

Mohlo by vás zaujímať:

Formula E zvažuje vyšší výkon pri útočnom režime, piloti navrhujú rôzne riešenia

Mierne negatívne to vníma Lucas di Grassi z Audi, podľa ktorého bude Formula E kvôli jazde naplno ochudobnená o element kontroly energie. To by mohlo podľa Brazílčana priniesť menej zábavy. „Kontrola energie bola veľmi dobrou súčasťou pretekov Formuly E. Viac energie by sme mohli použiť na začiatku a potom aj na konci pretekov. Ak však idete naplno, tak robia všetci to isté. Vezme nám to možnosti a nepredvídateľnosť pretekov.“

Trochu iný názor na celú vec má prvý víťaz novej éry da Costa. „Takto je to lepšie. Vraciame sa k pretekom, v ktorých jazdíme naplno. V Rijáde sme jazdili všetci naplno, od začiatku až do konca a bez výmeny áut. Úroveň koncentrácie musí byť najmä na takejto trati trochu vyššia. Takto by to malo byť. Chceme týmto šíriť posolstvo, že elektrické autá majú dostatočný dojazd na to, aby absolvovali celé preteky bez ich výmeny,“ dodal pilot BMW.

António Félix da Costa
foto: © FIA Formula E