Šachovnicovú vlajku v Marrákeši nevidel ani jeden z pilotov HWA

Stoffel Vandoorne
foto: © FIA Formula E

Nováčikovský tím HWA RACELAB absolvoval svoje druhé preteky vo Formule E, Marrákeš mu však nedoprial zdarný koniec. Stoffel Vandoorne a ani Gary Paffett preteky po vzájomnej kolízii nedokončili.

Deň sa pritom pre stajňu, ktorá sa v ďalšej sezóne pretransformuje na tím Mercedes EQ, nezačal vôbec zle. Vandoorne skončil v prvom tréningu na jedenástom mieste, tesne pred Paffettom. Problémy prišli v kvalifikácii. Paffett napokon štartoval devätnásty, z poslednej priečky po strate výkonu v rýchlom kole sa na trať vydal Vandoorne.

Po kolízii Birda s Vergnom v prvej zákrute musel zájsť do boxov Vandoorne, čo bol pre bývalého belgického pilota koniec v pretekoch. Rovnaký moment ukončil aj Paffettove preteky, pretože na Britovom aute sa objavil defekt. Ako sa neskôr ukázalo, za vypadnutím oboch jazdcov sa skrýval ich vzájomný kontakt, ktorý vyplynul z neúspešného manévru Vergna na Birda.

 

Návrat k pretekom:

VIDEO: BMW zahodilo dvojité víťazstvo, v Marrákeši milimetrový triumf d´Ambrosia na Mahindre

„Po pretekoch som mal zmiešané pocity. Mali sme za sebou dobrý tréning. Tempo bolo veľmi dobré a s autom som bol spokojný. Nemali sme žiadne problémy, čo bol dobrý začiatok dňa. V kvalifikácii sa to trochu zhoršilo. Mali sme problémy s balansom a auto sa  ovládalo ťažko. Následne sa objavili ťažkosti s pohonnou jednotkou, kvôli čomu som musel štartovať zozadu,“ opísal prvú časť dňa Paffett.

Skúsenému jazdcovi patrí v priebežnom poradí bez bodu 22. miesto. „V prvej zákrute brzdil Stoffel trochu neskoro a narazil do mňa zboku, čo poškodilo moje auto. Jeho monopost na to ale doplatil viac. Krátko nato som dostal defekt a musel som odstúpiť. Je to škoda, pretože tempo v tréningu bolo naozaj dobré. Každopádne, veľa sme sa o trati naučili a sme lepšie pripravení. Bol to však frustrujúci deň.“

Gary Paffett
foto: © FIA Formula E

O tri priečky vyššie je v priebežnom poradí Vandoorne. „Žiaľ, pre nás to boli veľmi krátke preteky. Všetko sa to skončilo v prvej zákrute. Podmienky na štarte boli náročné, množstvo dymu a slabá viditeľnosť. Viacero áut opustil trať. Zrejme som bol príliš ambiciózny a nedokázal som zabrániť nárazu do Garryho. Je smutné, že sme nedokázali dokončiť preteky. Bolo by pre nás cenné, keby sme odjazdili viac kilometrov. Je to veľké sklamanie.“

Nemecká stajňa zažíva náročnú premiéru v sérii a zatiaľ jej patrí celkové posledné miesto. Jej šéf Ulrich Fritz zhodnotil preteky s chladnou hlavou. „Nebolo to nič iné ako katastrofa. Najprv sme mali v kvalifikácii problém s pohonnou jednotkou, potom do seba obe autá narazili v prvej zákrute. To by sa nemalo stávať. Žiaľ, stalo sa. Mrzí ma to kvôli celému tímu. Všetci totiž počas posledných týždňov tvrdo pracovali, ale neboli za to odmenení. Tak či onak, som si istý, že keď budeme ďalej pracovať, tak sa výsledky dostavia.“

Penalizácia, ale aj vtipný moment

Aby toho nebolo málo, tak tím HWA bol potrestaný peňažnou pokutou vo výške 5000 eur za príliš skoré otvorenie svojej garáže, ešte pred stanoveným časovým limitom.

Zaujímavou postavou v garáži HWA bol šéf tímu Mercedes v F1 Toto Wolff, ktorý sa na preteky pozeral v spoločnosti predsedu série Alejandra Agaga. V jednom zo záberov na Rakúšana sa pod jeho menom objavil vtipný popis. Namiesto poznámky, že ide o šéfa Mercedesu, sme sa dozvedeli, že sa pozeráme na manžela Susie Wolffovej, šéfky stajne Venturi. Čo je pravda.

Sobotný deň strávil s tímom HWA hlavný stratég Mercedesu v F1 James Vowels, ktorý zrejme získaval dôležité informácie pre pripravujúci sa tím Mercedes EQ.

 

Testy

V oficiálnych nováčikovských testoch, ktoré boli na programe v nedeľu, nešlo len o rýchle kolá, ale predovšetkým o absolvovanie vopred určeného itineráru. Aj napriek tomu zaujal celkovým ôsmym miesto Talian Raffaelle Marciello. Ten prezradil, že momentálne neplánuje opustiť GT3, kde pôsobí, a sústrediť sa na Formulu E. „Nechcem odísť z GT, pretože milujem Nordschleife, Spa a všetkých tieto veľké preteky. Formula E je pekná, pretože môžete mať naraz dva programy. Môžete sa venovať Formule E a nejakým vytrvalostným pretekom. To by bolo ideálne.“

V druhom monoposte nemeckého tímu sa predstavil testovací a vývojový pilot stajne Daniel Juncadella, ktorý dosiahol šestnásty najrýchlejší čas.

 

Návrat k testom:

Nico Müller ovládol nováčikovské testy v Marrákeši