TECHEETAH: Ako Dávid (takmer) zdolal Goliáša

foto: © FIA Formula E

Stajňa TECHEETAH skončila v uplynulej edícii Formuly E na druhom mieste v tímovom hodnotení a jej pilot Jean-Éric Vergne získal svoj premiérový titul v elektrickom šampionáte. Nebolo by to až také výnimočné, keby tento tím nebol v minulej sezóne jediným zákazníckym vo Formule E. Od budúcej edície ho budeme vídať už ako továrenskú stajňu DS.

Mnohí žasnú nad tým, ako je možné, že jediný zákaznícky tím v sezóne dominoval a takmer sa tešil z oboch majstrovských titulov. Vergne získal titul s úplným prehľadom pred druhým di Grassim. V tímovom boji Číňania prehrali práve s Audi o dva body. Prezident TECHEETAH Edmund Ču pre Autosport prezradil, že žiadny recept na úspech nemali. „Myslím si, že za tento úspech môžeme ďakovať najmä výkonom jazdcov. Jean-Éric bol nesmierne rýchly.“

Práve Vergne sa raduje zo svojho prvého majstrovského titulu od roku 2010 a poukazuje na silu Formuly E. „V šampionáte máme mnoho konštruktérov a od budúcej sezóny sa jej úroveň výrazne zvýši. Každý bude šokovaný. Ľudia, ktorí si mysleli, že tento projekt stroskotá, nikdy nečakali, že dosiahneme takýto rast. S vozidlom Gen2 príde ďalší šok. Čakajú nás veľké veci. Bude to veľmi pôsobivé. Svet bude poriadne prekvapený.“

foto: © FIA Formula E

„Myslím si, že v tejto sezóne som pracoval zatiaľ najtvrdšie zo všetkých, pretože som mal väčší vplyv na dianie v tíme. Mohol som toho veľa povedať a snažil som sa vstupovať do diania, aby sme sa vyhli chybám a uistili sa, že s autom a tímom sme na správnej ceste. S manažmentom som strávil mnoho času, aby sa to všetko podarilo,“ vysvetlil Francúz.

Šéf tímu Mark Preston zhodnotil prvú éru Formuly E takto. „Najväčšou vecou v tejto sérii je, že výkon je obmedzený. Podľa mňa si ľudia nemysleli, že to bude až také veľké. Keď ste v F1, vývoj jednotky MGU-H je neobmedzený, a ak ste v Mercedese, tak robíte neustále kroky vpred. Ak ste však v Honde, tak sa stále iba doťahujete.“

„V tejto sérii, minimálne v kvalifikácii, máte všetci rovnaký výkon a mali by ste dokázať bojovať s ostatnými. Ak je to dobrý pilot a odvedie dobrú prácu, tak by mal získať pole position. V pretekoch to možno neprežije kvôli energii a veciam, ktorým sa občas nedá vyhnúť. Je to jediná séria na svete, kde je výkon obmedzený. Som stopercentne presvedčený, že je to veľký parameter, vďaka ktorému spolu môžeme súperiť,“ dodal šéf stajne.