Tím HWA RACELAB ukázal monopost a potvrdil Garyho Paffetta

foto: HWA AG

Nemecký tím HWA RACELAB dnes predstavil oficiálne meno, pod ktorým bude pôsobiť vo Formule E. Okrem toho fanúšikovia spoznali podobu elektrického vozidla vo farbách nemeckej stajne. Tá dnes potvrdila meno prvého pilota, ktorým sa podľa očakávania stal Gary Paffett.

Šéfom tímu je Ulrich Fritz, ktorý má záštitu nad celým projektom pre Formulu E. Jeho asistentom bude v úlohe šéfa operácií Franco Chiocchetti, ktorý bol donedávna pretekovým inžinierom bývalého šampióna Lucasa di Grassiho v Audi. Šéfom traťových operácií sa stal Martin Marx.

„Nový názov tímu HWA RACELAB zahŕňa našu DNA. Od založenia spoločnosti v roku 1998 sa naša expertíza v oblasti vývoja, výskumu a prevádzky pretekárskych vozidiel vyvíja. Tieto oblasti budú kľúčové pre náš prípadný úspech vo Formule E,“ prezradil Fritz. Jeho tím bude v piatej sezóne zákazníckou stajňou Venturi a bude využívať monopost VFE-05.

foto: HWA AG

„Tešíme sa na nové výzvy vo Formule E. Počas posledných týždňov a mesiacov sme veľmi tvrdo pracovali a položili sme solídny základ, s ktorým chceme vstúpiť do veľmi konkurenčného seriálu. Ťažili sme zo skvelých skúseností tímu Venturi, ktorý sme vlani podporovali ako nášho technického partnera. V súčasnosti máme dobrú pozíciu s vlastným tímom. Túto výzvu berieme so zdravým mixom sebadôvery a rešpektu. Táto sezóna bude pre HWA RACELAB predovšetkým o získavaní skúseností. Som si ale istý, že sa veľmi skoro zorientujeme,“ dodal šéf tímu.

Premiéru v sérii zažije pretekár Gary Paffett. Šampión DTM z roku 2005 je fanúšikom svetového motoršportu veľmi dobre známy. Brit zbieral prvé skúsenosti vo vozidle Formuly E počas tohtoročných nováčikovských testov v Marrákeši.

„Veľmi sa teším, že sa v piatej sezóne Formuly E predstavím s tímom HWA. V podstate prvýkrát za pätnásť rokov zmením sériu a auto. Bude to veľká výzva pre mňa aj pre celý tím. Väčšina z neho, rovnako ako ja, prichádza z DTM. Musíme sa toho veľa naučiť. Nebude to jednoduché, ale sme pripravení a tešíme sa na to. Formula E je veľmi sľubnou sériou. Je skvelé byť jej súčasťou. Sledoval som preteky v Maroku začiatkom roka a atmosféra bola pôsobivá. V porovnaní s DTM to bolo veľmi odlišné. Musíme si zvyknúť na tento nový formát a prispôsobiť náš prístup pretekárskym víkendom. Úroveň jazdcov a tímov je veľmi vysoká,“ prezradil Paffett.