Vyjadrenia jazdcov a tímov po úvodnej ePrix v Pekingu

Úvodné preteky série Formula E v Číne sledovalo priamo v dejisku podujatia 75-tisíc divákov. My vám prinášame vyjadrenia pretekárov a predstaviteľov stajní tesne po premiérovej ePrix:

Piloti

Lucas di Grassi, Audi Sport ABT, 1. miesto: „Je skvelé vyhrať prvé preteky Formuly E. Avšak nikto nechce vidieť to, čo sa stalo v poslednej zákrute. Som rád, že je Heidfeld v poriadku. Auto dokázalo, že je bezpečné. Takto nechce vyhrať nikto. Splnil sa mi však sen. Tím odviedol skvelú prácu počas tréningov, kvalifikácie i pretekov. Áno, urobili sme niekoľko chýb, ale celkovo som extrémne spokojný. Naša stratégia dnes bola najlepšia. Stratili sme pozíciu a nevedeli sme ju získať späť. Som veľmi šťastný, že som tímu priniesol víťazstvo.“

Franck Montagny, Andretti Autosport, 2. miesto: „Chcel by som sa poďakovať organizátorom Formuly E, pretože to bol naozaj fantastický deň. Riadil som už mnoho áut v rôznych sériách a môžem povedať, že dnešné chvíle patrili medzi moje najlepšie v aute. Tím odviedol fantastickú prácu počas testov a aj tu v Pekingu. Andretti Formula E je americká stajňa so sídlom v britskom Doningtone, takže nie je jednoduché štartovať v inej krajine, ale všetci sme si počínali veľmi dobre. Môj tímový kolega a ja sme spolupracovali veľmi dobre a naozaj som sa dobre bavil.“

Sam Bird, Virgin Racing, 3. miesto: „Kvalifikácia bola pre nás sklamaním, ale spamätali sme sa. V motoršporte je to časté. Môže sa stať hocičo, ale stále sme tu. Poriadne sme sa bavili a domnievam sa, že podobné to bolo aj pre divákov. Išlo o celý deň pretekania sa na výbornom mieste.“

Charles Pic, Andretti Autosport, 4. miesto: „Boli to dobré preteky. V prvom kole som mal nejaký problém a následne aj malý kontakt s Franckom. Ale potom už bolo moje tempo v poriadku. Vzhľadom na to, že s tímom som testoval len počas jedného dňa, som veľmi spokojný s dnešným výsledkom. Naše tempo nebolo až také dobré ako u víťaza a potrebujeme na ňom pracovať. Myslím si ale, že sme zaznamenali veľmi dobrý štart.“

Karun Čandhok, Mahindra Racing, 5. miesto: „Boli to dobré preteky. Pohodlne som zostal vo vedúcom balíku a dostal som sa pred Sama. Doťahoval som sa na Daniela, ale moja batéria sa prehrievala a stratil som niekoľko dôležitých sekúnd v posledných kolách, čo má stálo dve miesta. Aj tak sme však boli rýchli, naše celkové tempo bolo na úrovni vedúcich pilotov. Môžeme si z toho zobrať množstvo pozitívnych vecí a učiť sa z nich.“

Jerome d´Ambrosio, Dragon Racing, 6. miesto: Pretekár a ani tím nevydali po pretekoch žiadne oficiálne stanovisko.

Oriol Servi?, Dragon Racing, 7. miesto: Pretekár a ani tím nevydali po pretekoch žiadne oficiálne stanovisko.

Nelson Piquet Jr., China Racing, 8. miesto: „Na začiatku som dokázal ušetriť trochu energie, ale bol som vzrušený a nemohol som odjazdiť toľko čistých kôl ako napríklad Franck Montagny. Dostal sa do dobrej pozície a skončil na pódiu. Každopádne, stojíme oproti dobrým pretekárom a som šťastní, že s nimi môžem bojovať. Bolo dôležité dokončiť preteky. Nazbierali sme dáta pre ďalšie podujatia. Vieme, kde sa potrebujeme

Stéphane Sarrazin, Venturi, 9. miesto: „Je náročné štartovať na konci, keď v takých krátkych pretekoch bojuje toľko áut. Ale tím odviedol skvelú prácu pri príprave auta hneď po kvalifikácii. Boli sme schopní pretekať počas 25 kôl a získali sme dva body. Čakali sme viac, ale aj toto je lepšie ako nič. V kvalifikácii sme očakávali jednu z prvých piatich pozícií, keďže auto bolo naozaj silné. Narazil som do steny. To ma nahnevalo, ale my sme urobili maximum pre to, aby sme v budúcnosti boli na čele. Tento monopost je skvelým kompromisom medzi priľnavosťou a prítlakom. Jazda v meste bola vzrušujúcejšia ako v Doningtone. Mali sme dojem, že máme dostatok výkonu. Boli sme veľmi blízko stien a bariér. Je veľmi vzrušujúce jazdiť tu a preteky ePrix sú skvelé.“

Daniel Abt, Audi Sport ABT, 10. miesto: „Išlo o dve kilowatthodiny, čo určite nemalo vplyv na výsledok pretekov. Ale pravidlá sú pravidlá. To, že som dostal trest, musím prijať. V aute som sa cítil veľmi pohodlne. Som hrdý na víťazstvo tímu a gratulujem Lucasovi. Aspoň však vieme, že môžeme bojovať na špici. Sme si istí, že ukážeme oveľa viac.“

Jaime Alguersuari, Virgin Racing, 11. miesto: Pretekár a ani tím nevydali po pretekoch žiadne oficiálne stanovisko.

Nicolas Prost, e.dams-Renault, 12. miesto: „Nevidel som ho. Je to sklamanie prísť takto víťazstvo. Bol som v strede trate a brzdil som do zákruty o čosi bezpečnejšie. Ale on bol hneď vedľa mňa a narazil do môjho kolesa. Nemyslel som si, že sa pokúsi o niečo také. Tam sa nedá predbiehať. Je to škoda, že sme stratili víťazstvo v prvých pretekoch Formuly E,“ povedal Francúz, ktorý však po zhliadnutí záznamu svoj názor zmenil: „Cítim sa veľmi zle kvôli dnešnej nehode a po zhliadnutí záznamu som pochopil, že to bola moja vina. Nevidel som ho, cítim sa preto veľmi zle. Najdôležitejšie je, že môj priateľ Nick Heidfeld je v poriadku. Prepáč, Nick. Vieš, že by som to nikdy neurobil,“ reagoval Prost na sociálnej sieti Twitter.

Nick Heidfeld, Venturi, 13. miesto: „Našťastie som v poriadku. Bol som prekvapený, že to nebolelo viac. Až do tej chvíle to boli fantastické preteky. Vďaka dobrému štartu sme boli na štvrtom mieste a naša zastávka v boxoch bola perfektná. Získali sme ďalšie dve pozície. Ušetril som množstvo energie, preto som mohol na konci útočiť. Na dosah som nemal pódium ale víťazstvo. Pred poslednou zákrutou som bol v perfektnej pozícii a myslím si, že televízne zábery jasne ukázali, že som bol vedľa neho. Nico išiel vedľa mňa. Po nehode sme spolu hovorili a na celú vec má samozrejme iný pohľad ako ja. Možno by ho zmenil, keby si pozrel záznam. Som si istý, že na tom mieste sa dá predbiehať. Je to sklamanie, ale nehnevám sa na neho. Aj také bývajú preteky.“

Katherine Leggeová, Amlin Aguri, 14. miesto: „Nie je to výsledok, v aký sme dúfali. Mali sme množstvo technických problémov. Snáď to bude na budúce lepšie. Je skvelé byť súčasťou prvých pretekov Formuly E s tímom Amlin Aguri. Veľa som sa naučila. Bolo tam niekoľko technických vecí, ktoré pred ďalšími pretekmi musíme eliminovať. Ak to dokážeme, tak budeme môcť v Malajzii dosiahnuť výrazný progres.“

Michela Cerrutiová, Trulli, 15. miesto: Pretekár a ani tím nevydali po pretekoch žiadne oficiálne stanovisko.

Ho-Pin Tung, China Racing, 16. miesto: „Som hrdý na to, že jazdím vo Formule E v tíme China Racing, najmä ak ide o okolie pekinského Olympijského parku. Som však takisto veľmi sklamaný. Aj napriek vynechaniu množstva predsezónnych testov sme preukázali v tréningoch rýchlosť a skončili sme tretí. Ale havária, smola a technické problémy zavinili to, že sme na to počas víkendu zabudli. Ako tím sme spokojní. Máme skvelú partiu a nechýba nám rýchlosť. S trochou šťastia to bude fajn.“

Takuma Sato, Amlin Aguri, 17. miesto: „Bola to skvelá skúsenosť a jazdiť tu bola veľká zábava. Naozaj si cením to, že tento tím sa toho všetkého zúčastňuje. Bolo to vzrušujúce a my sme na štarte vyzerali veľmi silno. Mali sme však niekoľko technických problémov. Musel som zastaviť auto kvôli poruche, čo bolo pre sklamanie. Na druhej strane som dosiahol najrýchlejšie kolo pretekov, čo je skvelé. V tíme vidím potenciál a naozaj som si vzájomnú spoluprácu v Číne užíval.“

Sébastien Buemi, e.dams-Renault, 18. miesto: „Prvé podujatie opúšťam veľmi frustrovaný a sklamaný. Sú víkendy, počas ktorých ide všetko zle. Urobil som malú chybu v prvom tréningu a ďalšiu v druhom a prevodovka zlyhala. Prvé auto išlo výborne a držal som si najrýchlejšie kolo pretekov až do chvíle, keď prišiel rýchlejší Sato na konci pretekov. Nabudúce to môže byť už iba lepšie.“

Jarno Trulli, Trulli, 19. miesto: Pretekár a ani tím nevydali po pretekoch žiadne oficiálne stanovisko.

Bruno Senna, Mahindra Racing, 20. miesto: „Také sú preteky, niekedy sa takéto veci stávajú. Po tom, čo som bol najrýchlejší v tréningu som neabsolvoval ani jedno ostré kolo v kvalifikácii pre problémy s batériou. Takže štart z konca poľa bol náročný, ale naše tempo bolo dobré. Preto si myslím, že dnes sme mohli bodovať. Žiaľ, moje predné zavesenie sa zlomilo po kontakte s obrubníkom v druhej zákrute. Snáď sa tejto smoly čoskoro zbavíme. Myslím si, že sme sa toho aj tak veľa naučili a domnievam sa, že na Malajziu sa dobre pripravíme. Naším cieľom bude opäť to, aby sme boli v tréningoch najrýchlejší. Budeme však chcieť aj pole position a víťazstvo. Taký je náš cieľ.“

Predstavitelia tímov

Hans-Jürgen Abt, šéf tímu Audi Sport ABT: „Samozrejme, snívali sme o takomto štarte a tvrdo sme kvôli tomu pracovali. Gratulujem Lucasovi, ktorý si víťazstvo absolútne zaslúžil. Rovnako tak aj Danielovi, ktorý jasne ukázal svoj potenciál v kvalifikácii a takisto aj v pretekoch.“

Michael Andretti, majiteľ stajne Andretti Formula E: „Gratulujem Alejandrovi (Agagovi; pozn. red.) k významnému úspechu. Som veľmi hrdý na to, že môžeme byť súčasťou tejto vzrušujúcej novej série a že môžeme pomôcť nabrať správny smer do budúcna. Franck a Charles odviedli výbornú prácu. Som šťastný, že z tohto podujatia odchádzame ako lídri hodnotenia tímov.“

Dilbagh Gill, šéf stajne Mahindra Racing: „Máme naozaj zmiešané pocity. Je fantastické vidieť Karuna na prvých bodoch vo Formule E, ale vieme, že sme mali dostatočný potenciál s oboma autami a mohli sme bojovať o pódium, možno aj o víťazstvo. Preto je frustrujúce, že mal Bruno dnes toľko problémov. Nehľadiac na to, sa do Malajzie vrátime ešte silnejší.“

Alain Prost, šéf stajne e.dams-Renault: „Napriek sklamaniu na konci sú pozitívnymi bodmi prvých pretekoch perfektná funkčnosť pohonnej jednotky vyvinutej spoločnosťou Renault Sport a úspešná organizácia, čo nás do budúcna činí veľmi optimistickými.“

Jean-Paul Driot, šéf stajne e.dams-Renault: „Prvý víkend mal množstvo pozitív a negatív. Ale tieto emócie patria do motoršportu. Napriek prekážkam, ktorým čelil Sébastien Buemi, tím perfektne reagoval v prípade Nicolasa Prosta, ktorý si vyjazdil historickú pole position, prvú v stopercentnej elektrickej sérii jednosedadlových monopostov. Strata víťazstva v poslednej zákrute záverečného kola je pre nás obrovským sklamaním, ale iba čo sa týka materiálneho poškodenia. Také sú však preteky.“

Aguri Suzuki, výkonný riaditeľ Amlin Aguri: „Taku zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov, čo je skvelé. Mali sme však trochu smoly. Bol tam problém s autom, ale je jasné, že stajni to pôjde stále lepšie a lepšie. Na tomto výkone môžeme stavať v súvislosti s Malajziou.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *