Abt: Sústredím sa na záver sezóny, budúcnosť budem riešiť potom

Daniel Abt
foto: Audi Communications Motorsport / James Mitchell

Daniel Abt patrí v tejto sezóne medzi najviac skloňovaných pilotov Formuly E. Nie je to ani tak kvôli jeho výsledkom. Za všetkým je májový škandál, o ktorý sa postaral práve bývalý pilot Audi.

Nemec sa v pretekoch virtuálnej série Race at Home Challenge nechal zastúpiť profesionálnym e-hráčom. Podľa Abta malo ísť o žart, ale šampionát mu najprv naparil pokutu desaťtisíc eur a Audi s ním na druhý deň rozviazalo zmluvu. Istá časť motošportového spektra Abta bránila, iná ho hanila za neprofesionálne správanie. Po celej kauze sa zdalo, že Abt vo Formule E nadobro skončil a on sám nevylučoval odchod z motošportu.

V stredu však tím NIO 333 informoval o Abtovom angažovaní, keďže Ma Čching-Chua nemôže pre obmedzenia súvisiace s COVID-19 pricestovať do Berlína. A povedzme si pravdu, Ma dosahuje mizerné výsledky, kým angažovanie Abta je v tomto období skvelým marketingovým ťahom, čo ukazujú aj čísla, ktoré zverejnil samotný pilot.

 

Abt nevynechal ani jediné preteky Formuly E, všetky odjazdil vo farbách Audi. Pre oficiálny web šampionátu prezradil, ako sa cíti po čerstvej zmene. „Tím som nemenil šesť rokov, takže, úprimne, je to pre mňa niečo nové. Je to vzrušujúce. Spolupráca s novými ľuďmi a vzájomné postrehy, bude to skvelé. Nebudem si zvykať ľahko a potrebujeme si na seba zvykať, ale je to vzrušujúca perspektíva.“

Nemecký pilot sa podľa vlastných slov na Audi nehnevá a aj samotný tím mu sympaticky vyjadril podporu po oznámení jeho spolupráce s NIO 333.

 

„S Audi mám skvelú históriu a som šťastný, že som ju mal. Zažili sme spolu úžasné časy, ale nebudem sa cítiť zvláštne, že jazdím proti nim. Všetci sme profesionáli a ja som tu preto, aby som odviedol najlepšiu prácu pre NIO. Nestarám sa, či je predo mnou vozidlo Audi alebo niektoré iné, chcem ho poraziť,“ pokračuje Abt, ktorému táto sezóna príliš nevychádza. V priebežnom poradí je až sedemnásty.

„Prvá polovica sezóny pre mňa nebola dobrá. V aute som sa necítil veľmi isto. Na začiatku sme neboli silní, potom som mal nejaké technické problémy a veľkú nehodu v Mexiku, za ktorou sa skrývala chyba softvéru. Do Marrákešu som nešiel úplne fit a s bolesťami chrbta to pre mňa bolo veľmi náročné. Bol to veľmi nezvyčajný štart sezóny. Dobré na tom je, že mám čo zlepšovať,“ pokračuje nemecký pilot.

Daniel Abt
Foto: NIO 333

Jeho nový tím je oproti Audi niekde úplne inde, jednoznačne na chvoste. „NIO má za sebou takisto náročnú časť ročníka. Máme čo získavať a sme motivovaní. Vnímame to ako výzvu a sezónu chceme ukončiť pozitívne. Sústredíme sa hlavne na to, aby som si rozumel s autom, softvérom, systémami a tímovou štruktúrou. Samozrejme, tím sa dozvie, čo potrebujem od auta a ako fungujem ako pilot.“

„Mnoho času strávime v simulátore, testovaním auta na trati, čo bude pre získavanie rýchlosti rozhodujúce. Nemáme veľa času, ale využijeme ho tak, aby sme boli na preteky čo najlepšie pripravení. Mám pocit, že zo seba musím vydať veľmi veľa. Tri roky som spolupracoval s konštruktérom a počas šiestich rokov vo Formule E som sa veľa naučil. Je dobré mať svieže nápady a to platí aj pre nový okruh ľudí vôkol mňa,“ pokračuje Abt.

PODCAST: Abt sa vracia do Formuly E, nová sezóna odštartuje v roku 2021

 

Zatiaľ nie je jasné, ako bude vyzerať jeho budúcnosť po tejto sezóne. „Teraz sa sústredím na posledných šesť pretekov. To je môj hlavný cieľ – dosiahnuť s tímom dobré veci. V tejto chvíli nerozmýšľam dopredu. Všetko ostatné príde potom. Ak odvedieme dobrú prácu, tak to bude so siedmou sezónou jednoduchšie, ale moje plné sústredenie smeruje k aktuálnej práci. Uvidíme, čo bude potom.“

Berlín je pre Abta pamätným miestom, pretože v roku 2018 tam vyhral svoje druhé preteky vo Formule E, navyše na domácej pôde. Okrem toho vyhral kvalifikáciu a zajazdil aj najrýchlejšie kolo pretekov. „Bude úžasné byť späť v aute a priamo na trati. Ešte vzrušujúcejšie je to, že sa tak stane v Berlíne. Berlín je pre mňa výnimočný, vždy sa mi tam darilo. Som rád s fanúšikmi, samozrejme, tento rok mi budú chýbať. Stále tu však zostáva duch samotných pretekov a budem cítiť tú energiu. Zažil som tam najúžasnejší moment v mojej kariére a som nabudený. Neviem sa dočkať.“

Daniel Abt
foto: Formula E

 

Berlín prinesie tri dvojité podujatia v priebehu deviatich dní na troch rôznych konfiguráciách trate. Pre motošport je to v modernej ére absolútne unikátny formát. „Myslím si, že najväčšia výzva to bude pre tímy a jazdcov, ktorí musia zvládnuť šesť pretekov. Medzi nimi nebude veľa času, takže nebude možné vykonávať zmeny. Bude to veľmi ťažké, pre všetkých v tíme veľmi únavné, pre mechanikov i pilotov. Musíte zostať v strehu a nesmiete robiť chyby. Je to veľká výzva, ale sme na ňu pripravení.“

„Bude to aj fyzicky veľmi únavné, už pri dvojitých pretekoch je to tak. Toto bude super zložité. Nie je to tak, že tieto dni Formuly E už nie sú až také dlhé. Normálne idete do simulátora a pripravujete sa na trať v dostatočnom predstihu. So zmenami trate v priebehu deviatich dní takúto možnosť mať nebudeme. Čo sa týka energetického manažmentu a ďalších vecí, všetko sa zmení,“ pokračuje Abt.

V Berlíne by sa mohlo jazdiť aj v protismere, obmedzenia predstavujú výzvu

 

„Je to zložité, ale je fajn, že je to rovnaké pre všetkých. Je to niečo ako návrat ku klasickému motošportu, kde nebolo veľa času na prípravu. Budeme sa musieť sústrediť na okamžité rozhodovanie. Nemôžeme strácať čas alebo robiť akékoľvek chyby,“ upozorňuje čerstvá posila tímu NIO 333.

Abt si zvyká aj na nového kolegu, ktorým je talentovaný Oliver Turvey. „Je to jazdec, ktorého som vždy hodnotil veľmi vysoko. Myslím si, že si to o ňom myslí každý vo Formule E. Je to veľmi rýchly a správny chlapík. Som si istý, že ma bude tlačiť vpred a budeme spolupracovať ako tím. Nezačneme bojovať. Naším cieľom je držať spolu a posúvať tím vpred. Tu nejde o egá,“ dodal rodák z Kemptenu.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *