Agag: Medzi F1 a Formulou E musí dôjsť skôr či neskôr k dohode

Alejandro Agag
foto: Formula E

V poslednom čase sa objavuje čoraz viac hlasov, ktoré uvažujú o možnom budúcom spojení Formuly E a Formuly 1. Zakladateľ a predseda Formuly E Alejandro Agag pre F1-insider.com prezradil viac.

Španiel sa momentálne venuje svojmu novšiemu projektu Extreme E, ktorý odštartuje už počas prvého aprílového víkendu v Saudskej Arábii. Posledné mesiace zažíva Formula E akýsi prerod, pretože okrem aktuálnej a budúcej sezóny sa hovorí predovšetkým o ére Gen3, ktorá by sa mala začať v sezóne 2022/2023. Čo však príde v o čosi vzdialenejšej budúcnosti?

Novým šéfom F1 je Stefano Domenicali a je otázne, ako by sa Talian staval k fúzii s Formulou E. Agag v tom má jasno. „Stefano Domenicali je môj dobrý priateľ. Poznáme sa asi pätnásť rokov. Od F1 bolo správne rozhodnutie najať niekoho ako on, kto má v automobilovom priemysle dobré vzťahy. Verím, že sa F1 jedného dňa stane elektrickou.“

PODCAST: V úvode sezóny rezonuje formát kvalifikácie, Gen3 prinesie veľké zmeny

„Preto musíme skôr či neskôr nájsť medzi oboma sériami dohodu. V našom patente pre vozidlá Formuly E máme elektrický aj vodíkový pohon. Takže sa musíme nejako dohodnúť,“ vysvetľuje Španiel, ktorý len nedávno oslávil jubilejnú polstoročnicu. Formula E má ešte osemnásť rokov platnú zmluvu, ktorá jej dáva exkluzívne práva na prevádzkovanie šampionátu plne elektrických vozidiel.

„Elektomobilita je budúcnosť. Nezáleží na tom, či je to batéria alebo vodík, pretože oba prvky poháňajú elektromotor. Vodík je skvelou možnosťou pre dlhšie vzdialenosti a ťažšie vozidlá ako nákladniaky. V mestách má naopak výhodu batéria,“ vysvetľuje Agag.

F1 plánuje o dva roky používanie umelo vytvoreného biopaliva. Agag však nie je jeho fanúšikom. „Ich výroba si vyžaduje množstvo energie, ale následne dodávaná energia je na nízkej úrovni. A produkujú ďalšie emisie, aj keď sú uhlíkovo neutrálne. Pre mestá to nie je riešenie. Samozrejme, že najhoršie sú benzínové e-palivá, to už môžeme rovno ďalej jazdiť so spaľovacími motormi. Buď bude F1 elektrická, alebo sa stane klasickou kategóriou.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *