Ako dokázala stajňa TECHEETAH ušetriť v Santiagu toľko energie?

foto: © FIA Formula E

Spôsob, akým stajňa TECHEETAH dokázala v Santiagu kontrolovať spotrebu energie, vyvolal v paddocku rozporuplné reakcie. Informuje o tom portál e-racing365.  Čínsky tím sa vďaka dvojici Jean-Éric Vergne a André Lotterer postaral o vôbec prvé dvojité víťazstvo v krátkej histórii Formuly E.

V úvodnej fáze sa na trati objavilo bezpečnostné vozidlo, ktoré zotrvalo na okruhu štyri kolá. Počas nich dokázali piloti TECHEETAH ušetriť veľké množstvo energie. Po reštarte pretekov mal Vergne ešte 92 a Lotterer dokonca 94 percent dostupnej energie. Pre porovnanie, Nelson Piquet ml. na Jaguare mal v tom čase len 91 a Sébastien Buemi na Renaulte dokonca iba 89 percent.

Po odchode bezpečnostného vozidla z trate sa Piquetov inžinier Patrick Coorey čudoval už pri pohľade na dvojpercentný rozdiel medzi Lottererom a jeho pilotom. Niektoré z tímov už netrpezlivo hľadajú riešenia, ktoré by im priniesli podobné úspory energie. Niektorí dokonca tvrdia, že televízna grafika sa v tej dobe mýlila, prípadne boli chybné senzory.

Je za tým iba šikovný ťah?

Šéf tímu Mark Preston nechcel komentovať tieto špekulácie. Pre hore uvedený zdroj poskytol aspoň krátku reakciu. „Povedzme, že Formula E je až taká konkurencieschopná, že každý sa snaží tlačiť veci do absolútneho limitu ešte aj v tých najmenších oblastiach.“

Podľa portálu e-racing365 mohol tím ušetriť toľko energie okamžitým prepnutím na tzv. shakedown mód, pri ktorom má auto výkon iba 100 kW.