Aktuálny líder da Costa prehral pred piatimi rokmi prestupovú vojnu so Sennom

António Félix da Costa v roku 2015
foto: Formula E

Aktuálny líder António Félix da Costa zažíva zatiaľ najvydarenejší ročník vo Formule E. V prvej sezóne síce vyhral jedno podujatie, lenže na druhý triumf čakal tri sezóny. Všetko mohlo byť možno inak, keby Portugalčan nejazdil v slabých autách. Podľa portálu The-Race.com mohol da Costa skončiť po prvej sezóne v Mahindre.

Zmena v smerovaní jeho kariéry mohla prísť už po prvej sezóne v roku 2015, ktorú absolvoval vo farbách stajne Aguri. V tom čase nebolo jasné, či bude da Costa pokračovať vo Formule E, alebo či sa vydá iným smerom. Po prvom ročníku prišiel tím Aguri o titulného sponzora a situácia sa výrazne skomplikovala. Hrozilo, že tím sa do ďalšieho ročníka neprihlási.

Následne došlo ku kontaktu medzi da Costom a šéf tímu Mahindra Dilbaghom Gillom. V júli 2015 sa obaja dohodli na testovaní portugalského jazdca v aute indického tímu. Po testoch na španielskom okruhu Calafat to vyzeralo tak, že sa da Costa stane tímovým kolegom Nicka Heidfelda, ktorý prišiel do Mahindry z Venturi. Bol v tom však háčik.

„Volal mi Dilbagh, aby som prišiel testovať na Calafat a následne chcel so mnou okamžite podpísať zmluvu,“ spomína da Costa. „Povedal som, aby sme začali pracovať na kontrakte a tak sa aj stalo. Problémom však bolo, že Heidfeld už mal podpísaný kontrakt a Bruna Sennu chránila platná zmluva. Bola to teda situácia, ktorá bola neriešiteľná, ale zdalo sa, že sa o to tím postará. Po tom, čo som vynechal prvé testy na Doningtone, som však predpokladal, že som mimo Mahindry.“

António Félix da Costa
foto: Formula E

Situácia okolo Sennu a da Costu sa riešila niekoľko mesiacov, ale napokon sa vyvinula v prospech synovca legendárneho Ayrtona Sennu. Medzitým sa tím Aguri finančne zotavil a mohol pokračovať. „Vrátil som sa do Aguri, keďže tam prišiel človek, ktorý bol pri mojom návrate kľúčový. Dohodli sme sa len týždeň pred pretekmi v Pekingu. Vykonal som niekoľko simulovaných jázd a bol som späť v druhej sezóne.“

Na da Costu čakali veľmi náročné roky. Kým v prvej sezóne vyhral s Aguri preteky v Buenos Aires a skončil celkovo ôsmy, v druhej sa mu nedarilo a v slabom aute nemal šancu skončiť lepšie ako trinásty. V tom čase sa zdalo, že to už nemôže byť horšie. Portugalčan sa ale rozhodol pre prestup do tímu Andretti, ktorý bol počas ďalších dvoch sezón jedným z najslabších zoskupení a nemal šancu na akýkoľvek dobrý výsledok.

Po príchode BMW do tímu Andretti sa veci rapídne zmenili. Potvrdilo sa to už v prvých pretekoch predošlej sezóny v Rijáde, kde da Costa ukončil takmer štvorročné čakanie na víťazstvo. Okrem toho skončil tretí v čínskom San-ja a New Yorku. V aktuálne prerušenej sezóne háji farby majstrovského tímu DS Techeetah a v priebežnom poradí mu vďaka triumfu v Marrákeši a dvom druhým miestam v Santiagu a Mexiku patrí prvé miesto.

Líder šampionátu da Costa priblížil svoj režim v čase koronavírusu: Virtuálne preteky a gitara

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *