Akými zmenami prešlo šasi monopostov FE?

Po novinkách týkajúcich sa pohonných jednotiek prináša vylepšenia aj výrobca šasi Spark, ktorý prináša nasledovné zmeny:

Brzdy

lízatkoMonoposty využívajú karbónové brzdy, ale tie spôsobovali pilotom počas prvej sezóny problémy. Pomalé a kľukaté trate sťažovali zahriatie bŕzd a udržanie správnej teploty bolo náročné.

„Trvalo nám istý čas, kým sme našli lepšie riešenie,“ prezradil technický riaditeľ Sparku Theo Gouzin. „Formula E má svoje špeciálne požiadavky. V marci sme predstavili balík, ktorý obsahoval karbónový kryt. Bolo to naozaj dobré, ale tento balík sme pozastavili v prospech znižovania nákladov.“

„V júni sme opäť testovali nový disk,“ pokračuje Gouzin. „Je to karbónový disk s otvormi viditeľnými z vonka, ale tieto otvory sa nenachádzajú naprieč celým diskom. Zabráni to schladzovaniu kotúča počas rotácie, kým hmotnosť sa udrží dole. Piloti sa až tak zameriavali na vývoj pohonnej jednotky, že sa dokonca nesťažovali ani na brzdy. Uvidíme, čo si o nich budú myslieť počas testov.“

Brzdy budú aj naďalej dodávané spoločnosťou Alcon: „S Alconom máme skvelý vzťah. Pracoval som s nimi dlhý čas v iných sériách a oni nás podporovali pri našom vývoji bez ohľadu na to, čo sme chceli skúšať,“ prezradil Gouzin.

Predné zavesenie kolies

„Vylepšili sme spodný guľový čap v snahe vyrovnať sa s náročnými mestskými traťami. To je tá časť, ktorá sa zlomila na Vergnovom aute v Punta del Este. Teraz je tam väčšie ložisko. Tieto diely vyzerajú ako z WRC a nie z F1,“ vysvetľuje Gouzin.

Zadné zavesenie kolies

Spark nevykonal príliš veľa zmien v oblasti zadného zavesenia kolies. Túto časť mohli zdokonaľovať samotní výrobcovia, ako súčasť prác na vývoji novej pohonnej jednotky.

Sedadlo pretekára

„Sedadlo sme spevnili a urobili sme ho tvrdším. Nebola to požiadavka zo strany FIA, ale je to zmena, ktorú sme chceli zaviesť my,“ dodal Gouzin.

Zdroj: Current E, foto: FIAFormulaE.com

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *