Andretti by privítal viac pretekov v Amerike: Podujatia v Miami a Long Beach boli skvelé

Michael Andretti
Michael Andretti
Foto: Formula E

Značka Andretti je pevnou súčasťou Formuly E už od jej vzniku a momentálne pôsobí v kooperácii s továrenským tímom BMW. Majiteľ stajne Andretti Autosport, Michael Andretti, pre oficiálny web BMW prezradil, ako vníma aktuálnu situáciu poznačenú pandémiou.

Ako Andretti Autosport zvláda toto náročné obdobie?

MA: „Máme veľké šťastie, že máme silných, chápavých zamestnancov a sponzorov, ktorí nás podporujú. Myslím si, že táto globálna kríza zaťažuje všetky odvetvia. Vyžaduje si zmenu zmýšľania, nielen sústredenie sa na konečný výsledok. Musíme zistiť, ako môžeme byť dobrými partnermi, ako môžeme podporiť naše komunity a ako môžeme spolupracovať, aby sme to zvládli. Ak to zvládneme, staneme sa silnejšími.“

Chýba Vám prítomnosť na pretekárskom okruhu alebo uprednostňujete pauzu?

MA: „Je to situácia, v ktorej si musíte veci želať opatrne. Ak fungujeme podľa normálneho rozvrhu, tak je jednoduché chcieť prestávku. Ak však máte dvoj alebo trojmesačnú neplánovanú prestávku, tak chcete ísť naplno. Myslím si, že sa všetci tešíme na návrat na okruhy.“

Aká rušná bude nadchádzajúca druhá polovica sezóny?

MA: „Ak sa vrátime na trať, tak to bude veľmi rušné. V júli štartuje INDYCAR a Indy Lights, krátko nato Supercars, rovnako ako náš tím GT4, a snáď odštartuje aj Formula E. Naviac, pripravujeme sa na naše projekty v roku 2021, takže aj keď je teraz všetko spomalené, nakoniec budeme mať poriadne rušno.“

Preteky budú v najbližšom období bez divákov. Čo si o tom myslíte?

MA: „Je to škoda, ale našou prioritou je zabezpečenie bezpečnosti našich fanúšikov a tímov. Neúčasť ľudí pri trati bude pre všetkých zvláštna, ale vieme, že s nami budú aspoň v duchu. Fanúšikovia pretekov sú jedni z najlepších fanúšikov na svete. Nepochybujem o tom, že nás budú sledovať.“

Berlín by mohol zmazať nevýhodu prvej kvalifikačnej skupiny, myslí si Sims

Kedy ste naposledy riadili pretekárske auto?

MA: „S pretekmi som nadobro skončil v roku 2007, ale ešte som sa vrátil do INDYCAR, kde som v roku 2010 absolvoval jazdu celebrít. Je to už nejaká chvíľka, ale som šťastný, že som pretekanie zanechal a užívam si moju úlohu majiteľa tímu.“

Páčilo by sa pretekárovi, Michaelovi Andrettimu, riadenie elektrického monopostu BMW iFE.20?

MA: „Ťažko povedať. Keď som zažíval vrchol svojej kariéry, boli to odlišné časy a myšlienky súvisiace s elektrickými pretekárskymi autami boli vzdialené. Nie som si istý, či vtedy niekto veril v takýto koncept. Ale šport sa od tej doby veľmi zmenil. Ak by som ešte pretekal? Nikdy nehovor nikdy. Myslím si, že aspoň za testovací deň by to stálo, jednoznačne.“

Ale o koncepte Formuly E ste boli od začiatku presvedčený, či nie?

MA: „Áno, pretože nová technológia sa zdala byť trendovou zo strany konštruktérov a to má veľký vplyv na spotrebiteľský svet. Bolo skutočne zaujímavé zapojiť sa a pomáhať pri formovaní budúcnosti. Vo Formule E sme od začiatku a je skutočne pôsobivé, ako sa v priebehu niekoľkých rokov posunula technológia.“

Prečo ste sa rozhodli pripojiť k tejto sérii?

MA: „Keď sme sa pred prvou sezónou dozvedeli o tejto možnosti, dúfali sme, že táto séria porastie a to sa presne stalo. Súťaž je skutočne silná, zastúpenie konštruktérov tiež a fanúšikovská základňa rastie každým rokom. Myslím si, že je dôležité zostať odlišnými a pokračovať vo vývoji. Formula E nám to počas posledných šiestich sezón umožnila.“

Ako hodnotíte partnerstvo s BMW i Motorsport v priebehu posledných dvoch rokov?

MA: „Som naň naozaj hrdý. Podľa mňa sme za krátky čas veľmi zosilneli a ukázali naše schopnosti. Naša spolupráca prebieha na najvyššej úrovni. Obe strany sa spojili, aby vytvorili silný tím a my sa neustále vzájomne motivujeme a posúvame vpred. Neviem sa dočkať návratu na trať a dúfam, že budeme pokračovať tak ako doteraz.“

PODCAST: Formula E sa vráti k zastávkam v boxoch, sezóna vyvrcholí v Berlíne

Ktoré dejisko máte najradšej a prečo?

MA: „Pravdepodobne New York, pretože sú to naše domáce preteky.“

Ktoré mesto by ste privítali v kalendári?

MA: „Privítal by som viac pretekov na území Spojených štátov a Severnej Ameriky. Myslím si, že v Miami a Long Beach to boli skvelé podujatia.“

Rovnako ako ostatné série, aj Formula E spoznala v posledných mesiacoch virtuálne preteky. Čo si o nich myslíte?

MA: „Myslím si, že nám umožnili zostať pred očami fanúšikov a našim sponzorom poskytli istú pridanú hodnotu. Jazdci zostali v dianí. Či to bude také populárne aj po návrate na reálne trate? Tým si nie som istý. Ale podľa mňa by to mohlo byť miesto určené pre zábavu, predovšetkým mimo sezóny.“

Andretti Autosport pokrýva širokú škálu motošportových kategórií? Aká filozofia sa za tým skrýva?

MA: „Dôležitá je rôznorodosť. Práve skúsenosti a tímy v rôznych kategóriách nám pomáhajú zostať konkurencieschopnými a úspešnými. Je to platforma pre rast našich cieľov a hľadanie tých najlepších talentov a partnerov.“

Ste jedným z najúspešnejších pretekárov zo Severnej Ameriky. Kedy a ako ste sa rozhodli, že povediete vlastný tím?

MA: „Vedel som, že som mal dobrú kariéru a chcel som ju ukončiť na vrchole, kým som bol konkurencieschopný. Nechcel som len tak jazdiť a časom zvädnúť. Dostal som príležitosť v tíme, v ktorom som jazdil, Team Green, a v roku 2003 sa to zdalo ako najlepšia voľba. Vstúpil som do tímu a v tom istom roku som ukončil jazdenie naplno. Veci postupne rástli a vyvinuli sa do dnešnej podoby. Dosiahnutie tohto bodu si vyžaduje vytrvalosť. Nemôžete sa vzdať, keď je vám ťažko. Musíte si udržať otvorenú myseľ a okolo seba postaviť silný tím. Chce to dobrých ľudí. Presne takých máme v Andretti Autosport.“

Ako vidíte budúcnosť motošportu? Bude elektrická alebo tu bude vždy komunita, ktorá bude hájiť spaľovacie motory?

MA: „Je to otázka, na ktorú neviem odpovedať. Možno to budú spaľovacie motory s alternatívnymi palivami, ale to nevieme naisto. Čo sa týka mňa, som rád, že som zapojený do oboch pretekárskych foriem.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *