Audi má sťaženú úlohu, di Grassi konfrontoval vedenie pretekov

Lucas di Grassi
foto: © FIA Formula E

Audi bodovalo v premiérových pretekoch v Berne s oboma autami, Lucas di Grassi je momentálne najväčším súperom Jeana-Érica Vergna v boji o titul. O všetkom rozhodnú júlové dvojité preteky v New Yorku.

Lucas di Grassi štartoval po nevydarenej kvalifikácii z devätnásteho miesta. „Nezajazdil som dobré kolo. Mal som nulovú priľnavosť,“ povedal hneď po pretekoch, v ktorých skončil napokon deviaty. Celkovo je druhý a na Vergna stráca 32 bodov. „Preteky prebiehali omnoho lepšie. Predbehol som veľa áut. Vzhľadom na moju priečku na štarte som z toho vyťažil maximum.“

Prvá zákruta po štarte priniesla hromadnú nehodu, ktorá úplne zablokovala trať. Nasledovali červené vlajky a zhruba 45-minútova pauza, ktorú ukončil následný reštart.

Počas spomínanej kolízie sa Brazílčan prebojoval na ôsme miesto, lenže vedenie pretekov sa rozhodlo, že reštart prebehne v rovnakom poradí, aké sme videli na štarte. To znamenalo, že di Grassi sa opäť prepadol dozadu a mohol začať odznova. To sa mu, samozrejme, nepáčilo. Týkalo sa to viacerých jazdcov, ktorí to na čele s di Grassim dali počas vynútenej prestávky aj patrične najavo.

Aj po niekoľkých hodinách si di Grassi stál za slovom. „Stále súhlasím s tým, čo som povedal,“ potvrdil pre e-racing365. „Polovica štartového poľa prešla cieľovou čiarou a červené vlajky boli vyvesené v tretej a štvrtej zákrute.“ Pravidla týkajúce sa prerušenia pretekov hovoria to, že autá sa zoradia v takom poradí, aké je možné určiť z ich posledných pozícií. Všetky vozidlá následne môžu pokračovať v pretekoch. Týka sa to aj monopostov, ktoré sú zablokované, prípadne ktoré nedokážu zájsť do boxov. Autá následne absolvujú reštart v takom poradí, aké bolo tesne pred prerušením pretekov.

Okrem di Grassiho sa sťažovali aj António Félix da Costa z BMW a Felipe Massa z Venturi, ktorý argumentoval tým, že za celú svoju kariéru niečo podobné nezažil. „Myslím si, že je to úplne neférové,“ pokračuje di Grassi. Nehovorím, že to pravidlá nepovoľujú, ale myslím si, že je skutočne neférové, že ľudia, ktorí zapríčinia nehodu, majú druhú šancu, môžu si opraviť autá a štartovať v originálnom poradí. Podľa mňa je to neakceptovateľné.“

Návrat k pretekom v Berne:

Vergne v Berne krvopotne ubránil prvé miesto a kráča za druhým titulom

foto: © FIA Formula E
Audi sa nevzdáva

Daniel Abt dopadol o čosi lepšie a obsadil konečnú šiestu pozíciu, priebežne je ôsmy. Všetko však mohlo byť inak, pretože Nemcovi ušiel postup do Super Pole o zhruba jednu desatinu sekundy. „Výsledkom toho bola skutočnosť, že som prišiel o lepšiu štartovú pozíciu. V pretekoch sme jednoducho neboli dostatočne rýchli. DS TECHEETAH je o krok pred všetkými.“

Audi je po posledných európskych pretekoch sezóny na druhom mieste a na DS TECHEETAH stráca 43 bodov. „Bol to pre nás veľmi frustrujúci víkend, najmä pri pohľade na poradie pilotov a tímov, kde bojujeme o tituly. Aj napriek tomu získal Lucas dva body z devätnástej pozície na štarte. Vďaka tomu naďalej bojuje o titul. Daniel si tvrdo vybojoval šiestu pozíciu. Stále sú pred nami dvojité newyorské preteky a každý vie, že my sa nevzdávame,“ prezradil šéf tímu Audi Allan McNish.

Stajňa dostala navyše pokutu vo výške tisíc eur za porušenie postupu pri manipulácii s batériou počas prvého tréningu. Problémom bolo di Grassiho auto, ktoré nespĺňalo predpísanú minimálnu teplotu chladiacej kvapaliny. Aby toho nebolo málo, FIA sa vraj bude zaoberať správaním trojice pilotov, ktorá sa zapojila do hádky s jej predstaviteľom.

TIP: Sledujte nás na Instagrame