Audi predstavilo svoje plány pre Rely Dakar a vysvetlilo, prečo Formulu E opustí

foto: Audi Motorsport Communications

Audi po tejto sezóne spoločne s BMW opustí Formulu E a bude sa venovať novej výzve, ktorou je Rely Dakar. Nemecký konštruktér chce toto dobrodružné podujatie absolvovať v elektrickom rely aute.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Audi Sport, Julius Seebach, pri tejto príležitosti povedal: „Pri projekte Dakar zostávame verní našej filozofii využívania úplne nových technológií v motošporte, ktoré sú z hľadiska cestných vozidiel prelomové. V naše rely histórii to bolo, napríklad, hnacie ústrojenstvo quattro a teraz budeme testovať nové komponenty pre budúce elektrické pohonné jednotky a to v extrémne náročných podmienkach Rely Dakar. Zároveň ponúkneme vzrušujúce zážitky našim zákazníkom a fanúšikom.“

Prvé testy nového elektrického prototypu by mali prebehnúť uprostred tohto roka. Šéfom projektu je Andreas Roos. „Máme nabitý program na implementovanie nášho inovatívneho konceptu. Sme prvým klasickým konštruktérom, ktorý ide Rely Dakar pokoriť s elektrickým hnacím ústrojenstvom. Všetci v tíme pracujú naplno, aby sme boli včas pripravení na Dakar v roku 2022.“

Odchod Audi môže otvoriť dvere McLarenu alebo iným záujemcom o vstup do Formuly E

Spomínaný prototyp využíva jednotku MGU zo súčasného vozidla Formuly E. Je to výsledok minuloročného vývoja. Použité budú tri motory. „Máme jednu jednotku MGU na prednej a jednu na zadnej náprave. Tretia slúži ako generátor na nabíjanie vysokonapäťovej batérie počas jazdy. Samozrejme, že musíme vykonať zmeny, pretože púšť má iné výzvy ako mestá, kde momentálne jazdí Formula E. Skoky, piesok, veľmi dlhé etapy. Ale v podstate môžeme stavať na našej expertíze z Formuly E a takisto aj z našich prototypov v Le Mans,“ pokračuje Ross.

Seebach pre Autosport prezradil, prečo Audi uprednostňuje Dakar pred Formulou E. „Povedzme to tak, že kľúčom k úspechu na Dakare je mať najlepšiu efektivitu počas etapy a v tomto koncepte nie je len batéria alebo je to takisto aj menič. Predpisy v Rely Dakar sú také flexibilné, že môžeme vyvinúť prakticky celé auto. A predpisy ostatných sérií, ako Formula E, nie sú také otvorené.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *