Audi sa po úvodnej katastrofe v Hongkongu chce v Marakéši vrátiť na víťaznú vlnu

foto: Audi AG

Už v sobotu sú na programe tretie preteky aktuálnej sezóny, ktoré privíta Marakéš. Stajňa Audi Sport ABT Schaeffler chce v jediných afrických pretekoch v ročníku vyhrať a odčiniť tak nevydarený štart do sezóny.

„V tíme je veľmi silná motivácia, ktorá nás drží pokope,“ prezradil pred pretekmi šéf tímu Allan McNish, ktorý neopomenul diskvalifikáciu Daniela Abta v druhých pretekoch v rámci Hongkong E-Prix. „Aj keď sme si po Hongkongu nesmeli domov priniesť veľkú trofej, vieme, že naše auto dokáže vyhrávať preteky. Tento pozitívny pocit si berieme do Marakéšu.

Na pretekárov čaká v porovnaní s úvodnými dvojitými hongkonskými pretekmi úplne iné prostredie. „Nemôžeme porovnávať okruh v Marakéši s tým, na ktorom odštartovala sezóna, ale to je kľúč celej Formuly E. Musíte prísť dokonale pripravení a musíte vedieť rýchlo reagovať na podmienky počas pretekárskeho dňa. Záleží na tímovej práci a v tom spočíva naša sila. Marakéš je jednou z veľmi mála tratí v rámci Formuly E, kde náš tím nezaznamenal pódiový finiš. Presne na pódiá sa zameriavame s oboma našimi pilotmi.“

foto: Audi AG

S veľkou motiváciou prichádza do Marakéšu Daniel Abt, ktorý chce zabudnúť na hongkonskú diskvalifikáciu. „Aj keď mi spätne zobrali víťazstvo, stále to cítim tak, že som preteky vyhral. Z hľadiska prostredia, kultúry a ľudí sa Marakéš veľmi líši od ostatných podujatí Formuly E. Minulú sezónu sme v piatok pred pretekmi dokonca jazdili na ťavách, to bolo naozaj výnimočné. S rešpektom k niektorým častiam trate ide o okruh podobný väčšine mestských tratí. Je to množstvo stien, ktorým by ste sa mali vyhnúť.“

Na rozdiel od Abta, ktorý bojoval o víťazstvo a napokon oň prišiel pre administratívnu chybu, obhajca titulu Lucas di Grassi je v úplne inej situácii. Brazílčan sa po problémoch rôzneho typu ocitol v oboch hongkonských pretekoch mimo prvej desiatky. „Marakéš je pre náš mimoriadne dôležitý. Vieme, že máme silné auto, na ktoré sa môžeme spoľahnúť. Som si istý, že v Marakéši budeme opäť veľmi rýchli. Okruh je špeciálny a nie typickú pre Formulu E, pretože jazdíme na riadnom pretekárskom okruhu. Naším cieľom je zníženie straty na čelo.“