Berlínsky povrch zrejme zmaže rozdiely medzi kvalifikačnými skupinami

Sébastien Buemi
foto: Formula E

Rozdiel medzi kvalifikačnými skupinami by v Berlíne nemusel byť taký markantný ako na iných okruhoch sezóny. Podľa The-Race.com si to myslia viacerí ľudia z paddocku.

Fanúšikovia istotne vedia, že kvalifikačný formát so sebou prináša štyri skupiny, pričom na trať sa ako prvá dostáva najsilnejšia zostava jazdcov podľa priebežného poradia. Práve prvá skupina je v najnevýhodnejšej pozícii, keďže trať ešte nie je dostatočne nagumovaná. Tým sa vyrovnávajú rozdiely medzi pilotmi a autami a aj preto je šampionát často veľmi vyrovnaný až do konca.

Templehof bol však v minulosti menej rozdielny ako iné trate. To znamená, že vyššie uvedené fakty sa na tomto okruh až tak neprejavujú a aj piloti z prvej skupiny sa dokázali prebojovať do Super Pole. Povrch trate sa od iných okruhov výrazne líši, pretože namiesto asfaltu ho tvoria veľké betónové panely, ktoré mali v minulosti spomaliť pristávajúce lietadlá. Priľnavosť by tak mala byť skutočne vysoká.

Sébastien Buemi z Nissanu potvrdzuje, že rozdiely by mali byť menšie. „Vlani sa niektorým jazdcom podarilo dostať do Super Pole aj z prvej skupiny. Na tomto okruhu sa priľnavosť až tak výrazne nezlepšuje. Dôležité však je, že kvalifikácie budú prebiehať okolo druhej popoludní, kedy bude naozaj horúco. To by mohlo znamenať rozdiel, pretože v minulosti prebiehali o čosi skôr. Naopak, preteky sa začnú neskôr, až večer.

Zrejme ani nemusíme spomínať, že extra výzvu predstavuje fakt, že jazdci sa počas deviatich dní predstavia na troch rôznych konfiguráciách okruhu. Dnes a zajtra zažijú premiéru na okruhu vedenom v protismere. V sobotu a nedeľu to bude dobre známa trať z minulosti a sezónu uzavrie v stredu a vo štvrtok dvojité podujatie na úplne novej verzii berlínskej trate.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *