Berlínsky „six-pack“ bude ohromnou výzvou, tvrdí šéf Audi Allan McNish

Allan McNish
foto: Formula E

Začiatkom augusta nás čaká unikátne podujatie, berlínsky „six-pack“, ktorý rozhodne o držiteľoch majstrovských trofejí. O ne by rado bojovalo Audi, ktoré patrí k najúspešnejším tímom vo Formule E.

Od 5. do 13. augusta uvidíme na troch rôznych konfiguráciách okruhu Tempelhof až šesť pretekov, čo je skutočne niečo, s čím sa jazdci a tímy doteraz nestretli. Všetko prebehne bez prítomnosti divákov a s výrazne obmedzeným počtom členov tímov a organizačného zoskupenia.

„Normálne máme šesť pretekov rozdelených do štyroch mesiacov,“ reaguje šéf tímu Allan McNish. „Teraz to prebehne za deväť dní. To predstavuje množstvo emočných, mentálnych a fyzických výziev. Je to veľká úloha, ale aj skvelá príležitosť, keďže som presvedčený, že konečné poradie sa bude od toho súčasného výrazne líšiť. Berlínsky „six-pack“ mi tak trochu pripomína reštart po fáze FCY s tým, že do konca posledných pretekov sezóny zostáva už iba jedno kolo.“

Formula E zverejnila tri finálové konfigurácie berlínskej trate Tempelhof!

Lucas di Grassi je v priebežnom poradí piaty a má reálnu šancu na boj o titul. Po jeho boku sa ukáže René Rast, ktorý nahradí Daniela Abta. „Lucas stráca iba 29 bodov. Miluje túto trať a v minulosti sa mu tam spoločne s Audi darilo. Samozrejme, že v súvislosti s budúcnosťou to nič neznamená, ale nepochybujem o tom, že po príchode do Berlína budú prevládať úplne iné pocity. Na Reného čaká veľká úloha, ale budeme ho plne podporovať, aby sa čo najrýchlejšie dostal do hry.“

Berlínske finále bude poznačené obrovskými bezpečnostnými opatreniami, ktoré majú zabrániť šíreniu COVID-19. Všetci zúčastnení budú musieť dodržiavať protokol schválený Medzinárodnou automobilovou federáciou i samotným šampionátom. „Všetky obmedzenia a špeciálne pravidlá budú zohrávať veľkú rolu. Viete si predstaviť, že dodržiavanie odstupov je omnoho jednoduchšie v kancelárii ako v paddocku Formuly E. Formula E odviedla skvelú prácu pri zostavovaní konceptu hygieny, ktorý nám konečne umožní návrat k pretekom,“ pokračuje McNish.

Formula E študovala podujatia F1, aby zvládla berlínske superfinále

Špeciálne pravidlá hovoria aj o maximálne tisícke prítomných ľudí v areáli podujatia. Zvyčajne ich býva päťkrát viac. Preteky prebehnú bez divákov, bez zástupcov médií, VIP a ďalších hostí, s menším obsadením od dodávateľov, traťových stavbárov, zástupcov Formuly E a FIA. „Máme limit: devätnásť členov tímu a dvaja jazdci. Pre všetkých to znamená viac práce. Platí to pre inžinierov, ktorí si prácu budú deliť inak. Platí to aj pre mňa. Budem mať na starosti niektoré marketingové a PR záležitosti, budem podporovať nášho tímového manažéra pri dokumentoch FIA a budem riešiť niektoré ďalšie veci, o ktoré sa normálne starajú ostatní členovia tímu.“

McNish pred berlínskym finále vyzdvihuje dôležitosť kolektívnej snahy. „Kľúčové bude, aby sme prišli čo najlepšie pripravení a aby sme zostali sústredení bez ohľadu na to, čo sa udeje. Budeme sa koncentrovať na každé preteky zvlášť, ale vždy máme v mysli aj celkový obraz. Keď budú ostatní unavení – mentálne alebo fyzicky – my chceme byť ešte silnejší,“ dodal šéf tímu Audi.

Rast chce byť v strede poľa a útočiť na body, McNish: Bude to mať veľmi ťažké

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *