BMW by rado zlomilo prekliatie, v Paríži sa pokúsi o body pre oboch jazdcov

António Félix da Costa
foto: Pavel Šimek – pavluv.racing

Tím BMW i Andretti Motorsport chce v druhých európskych pretekoch sezóny bodovať s oboma autami. To sa zatiaľ nestalo ani jedných pretekoch aktuálneho ročníka.

Víťaz pretekov v Rijáde António Félix da Costa odjazdil všetky tri doterajšie parížske preteky. Najviac sa mu darilo v premiérovej Paríž E-Prix, v ktorej skončil ôsmy. V priebežnom poradí je druhý len s jednobodovou stratou na lídra Jeroma d´Ambrosia z Mahindry. „Po frustrujúcom výsledku v Ríme chceme v Paríži lepší rezultát. V aute sa cítim veľmi dobre a na tento okruh mám pekné spomienky. Vlani som sa dostal do Super Pole a dúfam, že to tak dopadne aj teraz.“

Nováčikovi Alexandrovi Simsovi sa zatiaľ nedarí. Nie však len jeho vinou. Až príliš často ho postihujú technické poruchy. Priebežne je pätnásty. „Okruh v Paríži má niekoľko jedinečných zákrut. Navyše, trať je relatívne krátka a veľmi hrboľatá. Nazbieral som nejaké skúsenosti v simulátore a teším sa na to, keď to uvidím naživo. Analyzovali sme preteky v Ríme a snáď sme vyvodili správne závery.“

Návrat k pretekom v Ríme:

BMW doplatilo na nevydarenú kvalifikáciu, da Costa prišiel o vedenie v šampionáte

Alexander Sims
foto: © FIA Formula E

K Simsovej situácii sa vyjadril aj šéf tímu Roger Griffiths, ktorý pre Autosport dodal: „Žiaľ, tej smoly má skutočne veľmi veľa. Mal niekoľko incidentov, po ktorých preteky nedokončil. Kontakt v San-ja, kontakt v Mexiku City, trest v Santiagu. Je to jeho nováčikovská sezóna vo Formule E. Je to preňho krst ohňom. Rýchlosť mu však nechýba, čo dokazuje v tréningoch a v San-ja aj postupom do Super Pole. Má rovnakú rýchlosť ako António a tím ho plne podporuje. Je to náročný šampionát. Nie je priestor na tréning. Prešiel dlhou cestou, aby sa skúsenosťami priblížil k ostatným chlapcom. Som si však istý, že výsledky sa dostavia.“

Továrenský tím BMW by chcel v Paríži nadviazať na vydarený priebeh sezóny. „Paríž je stálou súčasťou kalendára Formuly E. Sme tu štvrtýkrát, takže okruh poznáme veľmi dobre. Trať je úzka a vinutá, má len jednu rovinku. Predbiehanie tak bude veľmi náročné a dôležitá bude dobrá štartová pozícia. Sústredíme sa na nájdenie ideálnej priľnavosti na tejto klzkej trati. Chceme bodovať s oboma autami.“