Bývanie cez Airbnb a večerné Call of Duty, spomína Dennis na svoju prvú sezónu

Jake Dennis
foto: BMW Motorsport

Jake Dennis mohol zažiť nováčikovskú sezónu Formuly E ako z rozprávky. Nechýbalo veľa a mohol sa stať prvým majstrom sveta.

Pilot BMW vstupoval do záverečného víkendu ako najlepší nováčik sezóny, ktorú podčiarkol víťazstvami vo Valencii a Londýne. Počas ročníka ťahal svoj tím nahor a pred poslednými pretekmi bol jedným z mála ašpirantov na zisk titulu. Jeho šance sa po úvodnom vypadnutí Mitcha Evansa a Edoarda Mortaru ešte zvýšili, ale krátko nato vypadol aj on.

Nešťastný Dennis mal titul na dosah, jeho nováčikovská sezóna bola famózna (Video)

„O takomto čase vlani o mne nevedel žiadny tím Formuly E,“ povedal Brit pre oficiálny web šampionátu. „Bol som človek pôsobiaci na vysokej úrovni v športových vozoch, darilo sa mi dobre a musím sa poďakovať BMW za šancu, keďž si zo svojho bazéna mohli vybrať mnoho iných jazdcov, mohli ísť bezpečnou cestou.“

„Dali mi šancu a dokonca som do posledných pretekov išiel ako kandidát na zisk titulu, čo je dôkazom našej dobrej sezóny. Auto bolo počas celého roka veľmi dobré a je škoda, že sa to skončilo takto. Skončiť tretí v nováčikovskej sezóne je niečo výnimočné a môžeme si to užívať,“ povedal Dennis, ktorý si ani nepredstavoval, že by mohol zažiť takúto sezónu.

„Stál som si za tým, aby sa mi darilo, ale že by som prekonával rekordy – dve víťazstvá v mojej prvej sezóne a tretie miesto? Klamal by som, ak by som povedal, že som vedel, že by som to mohol dokázať. S výkonmi som veľmi spokojný. Tvrdo sme pracovali. Bol to náročný rok, byť mimo domova a mať takýto záväzok. Celý rok som bol s tímom v Nemecku a v simulátore kvôli COVID-u a cestovným obmedzeniam, takže som rád, že sa to vyplatilo,“ dodal.

Ako prišiel Evans o pravdepodobný titul už niekoľko sekúnd po štarte… (Video)

 

Voľno mu teraz príde vhod. „Od apríla som nemal čas vrátiť sa domov do môjho bytu, navštíviť rodinu alebo na čokoľvek iné. Žil som v Mníchove v apartmánoch cez Airbnb a podobne. Chlapci v továrni pracovali veľmi tvrdo. Až v Londýne sa mi prvýkrát podarilo zájsť skutočne domov. Našťastie, s mnohými jazdcami sme na rovnakej lodi, takže sme si mohli oddýchnuť v telocvični a po večeroch sa často hralo Call of Duty.“

Jeho prvá sezóna vo Formule E istotne zvýšila záujem o jeho služby. „Nováčik zažíva veľký tlak. Nik nečakal, že budem v takejto situácii. Najväčšia vec, ktorú som sa naučil, bolo zistenie, aký agresívny dokážem byť a pritom sa musím držať na mieste. Občas to môže byť náročné, ale autá zvládnu trochu kontaktu, keďže sú veľmi robustné. V Rijáde som skončil na stene a odvtedy sme boli čistí a boli sme v lepších situáciách.“

„Už len pochopenie Formuly E ako celku a softvérovej stránky auta je náročné. Čo pracuje pre teba a čo pre tvojich inžinierov. To bol takisto veľký faktor v našom výkone. Na začiatku v skutočnosti neviete, čo chcete, a keďže sú tieto autá so softvérom také komplexné, môžete s ním robiť mnoho skvelých vecí. Ak nevieš, čo od auta naozaj chceš, nedokážeš z neho vyťažiť maximum.“

Jake Dennis
foto: Formula E

„Prvé tri podujatia boli naozaj drsné. Mali sme dobré tempo, ale z nejakého dôvodu sme nedokázali podať dobrý výkon. Nevedeli sme to dať dokopy. V Ríme som mal smolu, keď som bol vyradený pri nácviku štartu a moje auto bolo zničené. Na začiatku sme mali smolu a na konci sa to trochu otočilo v náš prospech. Mohol som z neho dostať veľmi veľa a dvakrát som sa dostal do Super Pole, v Mexiku a potom, samozrejme, v Londýne.“

„V Nemecku boli posledné dvoje pretekov z mojej strany super pôsobivé. Nie vždy sme mali šťastie, ale vždy nám to napokon ako tak vyšlo. Mali sme silný balík. Boli sme jedno z najrýchlejších áut víkendu. Kvôli prvej kvalifikačnej skupine sme to však nemohli využiť,“ dodal Dennis, ktorého v budúcej sezóne uvidíme v tíme Andretti. Americký tím sa vracia k názvu spred partnerstva s BMW.

Andretti sa rozlúčil s továrenskou podporou BMW, čo táto zmena prinesie?

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *