Čo bude s tímom po odchode Mercedesu? Začínajú sa zvažovať možnosti

foto: Daimler

Mercedes krátko po skončení sezóny ohlásil svoj odchod z Formuly E po ročníku 2021/2022. Po tomto vyhlásení sa okamžite rozprúdili špekulácie o tom, čo bude nasledovať.

Prakticky okamžite športový riaditeľ Mercedesu Toto Wolff a šéf tímu Ian James naznačili, že chcú tím udržať vo Formule E aj bez Mercedesu na palube. Wolff len nedávno povedal, že podľa neho to môže šampionátu pomôcť a priniesť akýsi reštart. Rakúšan si myslí, že budúcnosťou série by mohli byť súkromné tímy.

James pre The Race povedal, že odchod Mercedesu prináša nové výzvy. „Myslím si, že je v skutku vzrušujúce, že sa môžeme pozrieť na rôzne možnosti, ktoré sú pre nás dostupné. Môže sa to líšiť od „plnotučného“ konštruktérskeho súťažiaceho, ako je tomu dnes so všetkým vývojom a tímom pod jednou strechou. Ako zákaznícky tím, rovnako ako Venturi a Envision Virgin, máte iné spôsoby štruktúry z hľadiska toho, ako vyvíjate, ako veľmi outsourcujete a podobne.“

POTVRDENÉ: Mercedes po budúcej sezóne opustí Formulu E, ale…

„Na všetky tieto možnosti sa teraz pozeráme, ale rozhodnutie bolo prijaté len nedávno. To, čo mi pomáha, je fakt, že sme to komunikovali oficiálne, takže môžeme začať komunikovať so zainteresovanými stranami a uistiť sa, že sme pripravení na boj v deviatej sezóne,“ pokračuje Brit.

Ako dodáva spomenutý zdroj, terajší partneri Mercedesu, Vestas a NEOM, by do istej miery mali záujem spolupracovať s novým tímom aj v ére Gen3. Technický tím počas posledných mesiacov nechýbal na zasadnutí viacerých technických pracovných skupín. V pláne je priniesť viacero inžinierov a operačných pracovníkov z HWA.

„Ak budeme pokračovať ako „plnotučný“ konštruktér, so všetkým vývojom doma, hovorím úprimne, tak to musíte vedieť skutočne do konca tohto roka. A musíte mať všetko potvrdené a zbalené, aby ste dodržali tieto vývojové harmonogramy. Ak to nebude možné, tak to takisto nebude koniec sveta. Ako zákaznícky tím by ste na začiatku éry Gen3 mohli mať aj nejaké premosťujúce riešenie,“ pokračuje James.

„Všetky tieto veci budú počas nasledovných týždňov zvažované a potom sa rozhodneme. Je mi úplne jasné, kedy ktoré rozhodnutia potrebujeme. Ak však nebudeme mať na mieste správne riešenia, alebo to bude niečo, o čom si myslíme, že bude správne až na konci tohto roka, tak to nevyhnutne neznamená, že sa v tomto bode zastavíme,“ dodal.“

Bude takisto dôležité, ako sa veci pohnú v súvislosti s preregistráciou konštruktéra. Čo bude s tímom po odchode Mercedesu? Aj po odchode konštruktéra bude mať k nemu tím veľmi blízko, keďže sídli v Brackley, teda na rovnakom mieste ako Mercedes v F1.

Aj preto sa ozývajú hlasy a náznaky o možnom vstupy Lagondy v roku 2025. Tím Astonu Martin v F1 sídli zhruba šesť kilometrov od Brackley a spojenie medzi oboma stranami jestvuje aj prostredníctvom Wolffa, ktorý vlastní viac ako štyri percentá akcií. Aj keď Mercedes ohlásil odchod, je pozitívne, že tím na čele s Wolffom a Jamesom prejavujú veľký záujem o zotrvanie. Bude to ešte zaujímavé.

Wolff vidí budúcnosť Formuly E v súkromných tímoch

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *