Di Grassi ignoroval trest aj čiernu vlajku, šéf Audi ho bráni (Video)

Lucas di Grassi
foto: Formula E

Šéf Audi Allan McNish obhajuje počínanie si svojho tímu počas nedeľných pretekov v Londýne.

AKTUALIZÁCIA: Audi dostalo pokutu 50-tisíc eur a di Grassi bol diskvalifikovaný. Tím aj pilot si medzičasom priznali chybu.

Pôvodný text:

V čase písania tohto článku stále čakáme na potvrdenie oficiálnych výsledkov a môže za to moment, ktorý sa odohral približne v polovici pretekov. Na trati bolo druhý a poslednýkrát bezpečnostné vozidlo po nehode medzi Antóniom Félixom da Costom a Andrém Lottererom.

Lucas di Grassi sa v tom čase nachádzal na konci prvej desiatky. Pri nájazde „vláčika“ na cieľovú rovinku sa Brazílčan z ničoho nič vybral do boxovej uličky. Spočiatku to nevyzeralo nijako výnimočne, ale o niekoľko sekúnd bol už na prvom mieste.

Šampión tretej sezóny po vjazde do boxovej uličky zastal pred garážou Audi, potom sa pohol a akoby zázrakom sa ocitol na prvom mieste pred dovtedajším lídrom Stoffelom Vandoornom.  Už počas pretekov komisári oznámili, že di Grassiho vyšetrujú pre možné porušenie pravidiel.

O niekoľko minút neskôr dostal Brazílčan trest v podobe prejazdu boxovou uličkou, ktorý ignoroval. Krátko pred koncom mu odmávali čiernu vlajku, čo v podstate znamená okamžitú diskvalifikáciu. Ani toto však di Grassi nebral do úvahy a bol prvý, kto preťal šachovnicovú vlajku.

Preteky s najväčšou pravdepodobnosťou vyhral Alex Lynn na Mahindre, ale viac sa hovorí práve o di Grassiho manévri. McNish po prvom avizovanom treste šprintoval za vedením pretekov, čo zachytili aj televízne kamery.

Podľa Škóta nejestvuje pravidlo, ktoré by jazdcovi bránilo predbiehať v boxovej uličke počas safety caru. Pre Motorsport.com povedal, že podľa komisárov nezastavil di Grassi na dostatočne dlhý čas. „Tu v Londýne sme boli v jedinečnej situácii, keďže boxová ulička je veľmi krátka a veľmi pomalý bol aj safety. Rýchlejšie sa dalo prejsť boxovou uličkou, čo pravidlá povoľujú.“

„Lucas prišiel, zastavil a akceleroval. Boli sme prekvapení, koľko času získal, ale, žiaľ, komisári usúdili, že auto nezastavil dostatočne. My veríme, že áno, oni, že nie. Proti prejazdu boxovou uličkou sa nemôžete odvolať, takže teraz musíme prejsť všetky pravidlá,“ pokračuje McNish.

 

Z televíznych záberov nebolo jasné, či di Grassi zastavil alebo nie. „My tu vizuálne stojíme a oni sa pozerajú na údaje. Pohľad kamier, ktorý ste videli v televízii, bol za logom, takže je veľmi náročné vidieť, ale naši chlapci to videli veľmi jasne. Chápeme a rozumieme pravidlám extrémne dobre. Riadime sa nimi a veríme im. Každopádne, komisári to vidia inak.“

Audi bude podľa svojho šéfa analyzovať všetky údaje. „Ešte nemáme dáta z auta. To je jeden z problémov vo Formule E, že musíme počkať, kým sa autá vrátia späť, aby sme mohli stiahnuť presné údaje, takže to urobíme v pravý čas,“ dodal.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *