Dodávateľ batérií pre Gen3 má priame spojenie s Jaguarom. Čo na to súperi?

foto: Formula E

Budúci dodávateľ batérií pre vozidlá tretej generácie musí riešiť problém týkajúci sa možného konfliktu záujmov. Spoločnosť Williams Advanced Engineering má totiž priame spojenie s jedným z účastníckych tímov.

Britská spoločnosť pred dvomi mesiacmi zvíťazila vo výberovom konaní o post dodávateľa batérií pre vozidlá Gen3 a ako informuje The-Race.com, už štyri roky je kľúčovým technickým partnerom tímu Jaguar, čo môže z istého pohľadu predstavovať nemalý problém. Spojovacím prvkom medzi oboma pólmi je Craig Wilson, ktorý má zdvojenú úlohu. V tíme Jaguar je riaditeľom pretekov, vo Williamse výkonným riaditeľom.

Williams bol už v totožnej situácii a to pred štyrmi rokmi, keď do série vstúpil Jaguar, pričom Briti dodávali batérie vozidlám prvej generácie. Na rozdiel od roku 2016 je však Formula E iná, disponuje väčším koloritom konštruktérov a nie všetkým sa páči spojenie Jaguaru a Williamsu. V súčasnosti je dodávateľom McLaren Applied Technologies.

„Prebehlo množstvo diskusií a, samozrejme, máme nejakú históriu v súvislosti s tretou a štvrtou sezónou. Úprimne verím, že všetci, vrátane konštruktérov, boli spokojní, ako to všetko prebiehalo. Vyrábame batériu s tým, že nikto z Jaguaru ani žiadneho iného tímu nemá k programu prístup. Taký bude náš prístup a ako som povedal, dlho sme o tom diskutovali s Medzinárodnou automobilovou federáciou,“ prezradil Wilson.

PODCAST: Formula E nechce meniť kvalifikáciu. Koho uvidíme za volantom v novej sezóne?

Podobné prehlásenie o absolútnom oddelení oboch strán potvrdil aj hovorca Jaguaru. „Plne veríme veľmi podrobnému a dôkladnému procesu zo strany FIA a Williamsu, ktorým bude dokázané a garantované, že ich dodávanie batérií pre Gen3 bude nestranné s cieľom zabezpečiť športovú rovnosť pre všetky tímy. Inak by sme to ani nechceli.“

Aj keď nie všetci konštruktéri sú s voľbou FIA v podobe Williamsu spokojní, v Nissane a Mercedese v tom problém nevidia. Športový riaditeľ Nissanu, Tommaso Volpe, pre The-Race.com prezradil: „Neobávame sa, pretože každý tím bude musieť ešte aj tak pracovať na tom, ako batériu využije spolu s vlastnou pohonnou jednotkou, takže naša práca bude špecificky zameraná na naše auto.“

„Je to totožné pre akýkoľvek štandardizovaný homologizovaný diel vo Formule E. FIA sa uistí, aby boli všetky tieto komponenty rovnaké pre každý z tímov. Nie je to prvýkrát, čo má jeden z dodávateľov štandardného dielu partnerstvo s jedným konkrétnym tímom. Niekedy je to dokonca tak, že priamo jeden tím dodáva ostatným dielce v rámci jedného šampionátu,“ doplnil šéf Nissanu.

Ian James z Mercedesu podporil Volpeho vyjadrenie. „Počet spoločností, ktoré dokážu dodávať technológie, je tak či tak obmedzený. FIA jasne verí, že Williams ponúkol najlepší balík. Kým sú nastavené správne kontrolné prvky, sme s tým v pohode.“

Vozidlá tretej generácie by mali vstúpiť do hry buď na konci kalendárneho roku 2022 alebo začiatkom nasledujúceho roka.

Gen3 nebude mať pohon štyroch kolies, Agag: Pre pretekárov by to bolo priľahké

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *