Extreme E má za sebou intenzívne testy, za volantom Bottas, Vergne či Monger

foto: Charly Lopez

Extreme E má za sebou intenzívny testovací týždeň na terénnom okruhu v Château de Lastours na juhu Francúzska.

Za volantom ODYSSEY 21 sa počas šiestich dní predviedlo množstvo popredných jazdcov. Pre firmu Spark Racing Technology to bola skvelá príležitosť, ako získať spätnú väzbu od popredných jazdcov z rôznych kategórií. Tá bude využitá pri ďalšom vývoji a zdokonaľovaní elektrického SUV.

Zakladateľ a šéf Extreme E Alejandro Agag bol s uplynulým týždňom spokojný. „Tento týždeň bol pre nás kľúčový. Každá míľa na testovacej trati ponúka veľmi dôležitú možnosť učiť sa. V tomto prípade sme sa rozhodli osloviť niekoľko najväčších a najuznávanejších mien v našom športe, aby si vyskúšali ODYSSEY 21 a dali nám úprimnú spätnú väzbu.“

Technický riaditeľ Sparku Théophile Gouzin bol s výsledkom takisto spokojný. „Bol to skutočne silný týždeň s množstvom času na trati a rôznymi štýlmi riadenia. Od vlaňajšieho testovania tohto vozidla vidíme obrovský progres. Samozrejme, že sa máme stále čo učiť a potrebujeme si zvykať na isté veci. Práve o tom sú testy.“

Billy Monger
foto: Charly Lopez

Ako prvý sa za volantom predstavil niekdajší juniorský šampión WRC a viacnásobný víťaz relykrosových pretekov, Patrik Sandell. Po Švédovi dostala šancu nedávno potvrdená jazdecká dvojica tímu Andretti United v zložení Catie Munningsová – Timmy Hansen.

Nasledovali rivali Hansena z relykrosu Andreas Bakkerud a Oliver Bennett, dvojnásobný šampión Formuly E a bývalý jazdec F1 Jean-Éric Vergne, jeho kolega Jérôme d´Ambrosio, ako aj nové talenty zo sveta monopostov Sophia Flörschová a Billy Monger.

Najväčšou hviezdou spomedzi všetkých účastníkov testov bol pilot Mercedesu v F1, Valtteri Bottas, ktorý sa ako Fín o to viac vyžíval v terénnych nerovnostiach a výzvach, ktorým v F1 nečelí. Ďalšou veľkou osobnosťou bol mnohonásobný šampión WRC Sébastien Loeb.

„Veľmi sa mi to páčilo! Veľmi, veľmi dobrý zážitok. Výkon ma skutočne potešil. Je to neskutočný pocit,“ neskrýval nadšenie Vergne. „Je to úplne iný svet v porovnaní s tým, na čo som zvyknutý. Nikdy doteraz som nejazdil bokom a tu sa musíte kĺzať. Zistil som, že ma to veľmi baví. Počas niekoľkých úvodných kôl som sa musel nanovo naučiť riadiť auto, keďže je to niečo úplne iné ako v monoposte. Spočiatku som sa trápil, ale nechal som si poradiť a progres sa veľmi rýchlo dostavil. Keď som prišiel trati na chuť, cítil som sa neuveriteľné a nechcel som skončiť.“

foto: Charly Lopez

„Táto séria prinesie obrovské množstvo zábavy a ja sa už neviem dočkať, kedy sa opäť posadím za volant a som zvedavý, či sa dokážem ešte zlepšiť. Či budem alebo nebudem v tejto sérii jazdiť? Ešte som sa nerozhodol, Samozrejme, že chcem pomôcť tímu Veloce Racing vyhrať a pozícia jazdca je pre mňa ako stvorená. Viem, že staviame skutočne vážny tím a už sa neviem dočkať štartu prvej sezóny,“ dodal Francúz, ktorý je jedným zo šéfov spomínanej stajne.

„Jazda v aute Extreme E bola pre mňa totálne novou skúsenosťou,“ povedal d´Ambrosio. „Samozrejme, že už riadim elektrické auto, takže som zvyknutý na okamžitý výkon, ale toto je prvýkrát, čo som si to skúsil mimo cesty. Vyžaduje si to úplne iný jazdecký štýl. Napriek tomu to bola skutočne zábavná skúsenosť a aj počas krátkeho času na trati som dokázal dosiahnuť obrovské zlepšenie. Skvelé auto. Som naozaj rád, že som bol súčasťou testovacieho týždňa a vyskúšal som si možnosti tohto auta.“

Spark má teraz množstvo práce so skonštruovaním ôsmich vozidiel pre osem tímov. Stajne by sa mali dočkať svojho auta ešte v priebehu októbra, pred prvou decembrovou simuláciou pretekov. Premiérový ročník sa začína v úvode budúceho roka.

PODCAST: Extreme E sľubuje už teraz obrovský zážitok, Agag prichádza s ďalším šampionátom!

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *