Extreme E odštartuje o čosi neskôr, ale hlási novinku – hyperboost

foto: Extreme E

Premiérový ročník Extreme E sa mal začať v januári 2021, ale aj tento nový projekt obmedzuje aktuálna pandémia. Zakladateľ série Alejandro Agag v rozhovore s Nicom Rosbergom prezradil, ako to momentálne vyzerá.

„Všetko ide podľa plánov. Máme len dve malé starosti. Jednou z nich je skutočnosť, že autá budú dodané o čosi neskôr, keďže kvôli lockdownu bola továreň vo Francúzsku zatvorená. Teraz sa už spúšťa výroba a autá budú čo nevidieť zmontované. Nedostaneme ich v auguste, ale až v októbri,“ vysvetľuje Španiel.

Autá budú do Senegalu, kde sa má sezóna začať, dopravené loďou Svätá Helena. „Loď, ktorá bude plávajúcim paddockom, sa upravuje v Liverpoole. Bola pripravená na 90 percent, ale následne bola lodenica uzavretá. Potrebujeme ešte zvyšných desať percent, čo predstavuje dva alebo tri týždne prác. Po znovuotvorení lodenice, čo by mohlo byť o mesiac alebo o dva, by sme mohli pokračovať.“

„Čoskoro oficiálne oznámime, že prvé preteky prebehnú o štyri alebo päť týždňov neskôr. Pracujeme na tom, pretože budeme potrebovať trochu viac času kvôli logistike. Všetko ide viac-menej podľa plánov. Je to vzrušujúce a najmä dôležité, pretože Covid-19 sa raz skončí a potom sa budeme musieť zamerať na boj proti klimatickým zmenám. Každá takáto aktivita je teraz veľmi dôležitá,“ pokračuje Agag.

Extreme E odmieta kritiku kvôli pravidlu o zmiešaných tímoch, Agag odkazuje: Zažil som to aj s Formulou E

 

Virtuálna reklama, hyperboost, videohra…

Na rozdiel od Formuly E alebo ostatných motoršportových kategórií, Extreme E nebude mať priamo v dejiskách prítomných divákov. „Je to čistý mediálny produkt. Budeme pracovať na virtuálnej podobe, ale teraz pracujeme na niečom inom. Chceme, aby preteky vyzerali takmer ako videohra. Je to, ako keď pozeráte film Tron. Vo vysielaní to bude o virtuálnej realite a rôznych elementoch. Pri pohľade na autá budete vidieť všetky tie veci ako obrazovky, čísla, čiary, šípky a veci, ktoré sa budú prispôsobovať tvaru terénu.

„Takmer celá reklama bude virtuálna. Umiestnime znak sponzora v Amazonskom dažďovom pralese, na mori, v ľade – bude to skvelé, integrované. Vysielanie bude obsahovať mnoho digitálnych elementov. Plánujeme vec, ktorú voláme hyperboost. Dostane ho ten, kto na začiatku predvedie najdlhší skok. Uvidím naraz štyri autá, ktoré súčasne predvedú svoje skoky. Najdlhší skok odmeníme zvýšeným výkonom. Určite prídeme s niekoľkými zaujímavými vecami,“ dodal Agag, ktorý je aj zakladateľom Formuly E.

V elektrickom kolotoči máme niečo podobné ako plánovaný hyperboost. Ide o FanBoost, pri ktorom o dočasnom výkone rozhodujú fanúšikovia. Tí hlasujú za svojich obľúbencov. Piloti s najväčším počtom hlasov získajú niekoľkosekundovú výhodu.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *