F1 je náročnejšia fyzicky, Formula E psychicky, myslí si Wehrlein

Pascal Wehrlein
foto: Porsche AG

Úvodný víkend sezóny v Rijáde priniesol množstvo akcie, ale aj dve hrôzostrašné nehody, pri ktorých sa nám na chvíľu zastavil dych.

Edoardo Mortara havaroval v sobotu na konci tretieho meraného tréningu, keď prakticky bez brzdenia narazil priamo do steny. Kvôli nehode pilota Venturi dostali všetky štyri autá poháňané motorom Mercedes zákaz štartu v kvalifikácii. Ešte väčšiu drámu sme sledovali na konci pretekov, keď Alex Lynn so svojou Mahindrou vyletel do vzduchu, kĺzal sa dole hlavou a narazil do bariér. Našťastie, v oboch prípadoch sa to skončilo dobre.

Pascal Wehrlein z Porsche pre Motorsport-Total.com pochválil úroveň bezpečnosti vo Formule E: „Samozrejme, bezpečnosť zohráva veľmi dôležitú úlohu. Pretekanie je nebezpečné, pretože sme veľmi rýchli. Existuje však veľa riešení, ktoré nás podporujú a zaisťujú bezpečnosť, ako napríklad systém halo. Máme nehorľavé oblečenie a biometrické rukavice. V prípade nehody môže záchranný tím okamžite skontrolovať životné funkcie. V pozadí neustále pracujeme na zvyšovaní bezpečnosti.“

Nemec sa pristavil aj pri častom porovnávaní F1 a Formuly E. „Nie je jednoduché to vysvetliť. Vo Formule 1 je preťaženie vyššie a preto na tom musí byť pilot fyzicky lepšie. Naproti tomu, psychický stres je vo Formule E veľmi vysoký. V pretekoch musíte veľa premýšľať o energetickom manažmente. Je to veľmi dôležité, ale zároveň veľmi ťažké.

„Nie je to len o sto percentách energie, pretože počas brzdenia energiu získavame. Je to o nastavení. Preto tak často komunikujem s inžiniermi, ktorí mi dávajú tipy. Povedal by som, že fyzicky je náročnejšia Formula 1. Vo Formule E je ale mentálny tlak vyšší a v kokpite musíme premýšľať omnoho viac,“ dodáva Wehrlein. Pilot Porsche skončil v úvodných dvoch pretekoch na piatom a desiatom mieste. V priebežnom poradí je desiaty.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *