Formula E by sa mohla rozhodnúť pre ďalšie znižovanie nákladov. Uvidíme preteky na tradičných okruhoch?

Edoardo Mortara
foto: Formula E

Formula E by sa mohla čoskoro rozhodnúť pre ďalšie znižovania nákladov v reakcii na celosvetovú pandémiu. V podcaste Autosportu to povedal zakladateľ a predseda šampionátu Alejandro Agag.

Už niekoľko dní vieme o ročnom odklade nástupu aktualizovaného monopostu Gen2 Evo a o zmenách v homologizačnom procese. Tímy môžu pokračovať s aktuálnym balíkom aj v budúcom ročníku, prípadne v novej sezóne nasadiť nový balík, ktorý by však musel vydržať dva roky. To by z pohľadu opatrení nemuselo byť všetko.

„Musíme vedieť, že toto nie je koniec sveta. Čaká nás zajtrajšok a ten bude odlišný. Musíme sa na to pripraviť. Myslím si, že týmito opatreniami sme zareagovali skutočne rýchlo. Tímom sme dali na výber. Samozrejme, v budúcnosti môžu nastať iné opatrenia na znižovanie nákladov,“ hovorí Agag.

Kedy uvidíme v akcii vozidlo Gen3? Máme tri možnosti, tvrdí šéf šampionátu

Jednou z možností je odklad nástupu vozidiel tretej generácie, ktorých príchod je naplánovaný na rok 2022. Šéf Formuly E by v tomto bode nerád meškal aj za cenu, že sa vozidlo Gen2 Evo ohreje na tratiach iba rok. Podľa neho sú ďalšou možnosťou preteky na tradičných okruhoch.

„Máme niekoľko mesiacov na to, aby sme o tom premýšľali a diskutovali so všetkými, ktorých sa to týka a potom sa rozhodneme. Prioritou bude kontrola nákladov a ich budúce znižovanie. Premýšľajme o tom nahlas. Predstavte si auto Gen3, ktoré vyvinie rýchlosť 300 km/h a vydrží jazdiť hodinu. Mali by sme premýšľať o pretekoch na okruhoch. To znižuje náklady v inom smere. Netvrdím, že to tak bude, ale hovorím, že jestvuje niekoľko možností, ktoré je potrebné zvážiť,“ pokračuje Španiel.

Pandémia koronavírusu zmení celý svet a tento jav sa nevyhne ani Formule E. „Vedieme si dobre. V tejto fáze sú náklady zvládnuteľné, celý obchodný model to zvládne. Celej komunite Formuly E môžem poslať odkaz, že budeme v dobrej forme. Nebude to také isté ako doteraz, musíme znížiť náklady a byť rozumní,“ dodal Agag.

Agag: Chceli by sme päť alebo šesť pretekov, možno aj za zatvorenými dverami

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *