Formula E je na dobrej ceste, myslí si Rosberg, ktorý zabojuje s vlastným tímom v Extreme E

Nico Rosberg
foto: Formula E

Nico Rosberg sa rozlúčil s F1 pred piatimi rokmi ziskom majstrovského titulu. Odvtedy sa venuje predovšetkým oblasti udržateľnosti. Návrat do motošportu zažije ako šéf tímu Rosberg Xtreme Racing v rodiacom sa šampionáte Extreme E.

Nemec si v rozhovore pre e-formel.de zaspomínal na úspešný súboj o majstrovský titul proti Lewisovi Hamiltonovi, s ktorým sa opäť stretne. V Extreme budú obaja šéfovať vlastným tímom. „Som veľmi hrdý, že som ho porazil v rovnakom aute. Už vtedy som vedel, aký je Lewis dobrý. Podložil to štatistikami v nasledujúcich rokoch, takže teraz  už všetci vedia, že je najlepší pilot všetkých čias. O to viac sa teším, že sa naše cesty po štyroch rokoch opäť skrížia.“

Rosberg je v posledných rokoch investorom vo Formule E a s jej progresom je spokojný. „Bola to investícia, ktorá prebehla veľmi dobre, pretože som sa do toho zapojil veľmi skoro. Vidím jej značný rast. Teším sa, že som okrem marketingovej kampane v Berlíne mohol riadiť aj vtedy nové auto druhej generácie.“

Tím Nica Rosberga absolvoval testy Extreme E, využil každý kilometer na trati

Posledné týždne priniesli vrásky na čelá vedenia Formuly E, pretože Audi a BMW ohlásili odchod. „Samozrejme, že to nie je ideálne, pretože obe značky svojou účasťou prispeli ku chodu Formuly E. Tento šampionát stojí z hľadiska budúcnosti aj tak na zdravých nohách. Vyzerá to na ďalší rast. Alejandro Agag chce zaviesť nákladový strop. Ten je veľmi dôležitý, pretože vďaka tomu to nebude zaujímavé len pre konštruktérov, ale aj pre súkromných investorov a podnikateľov. Vďaka nákladovému limitu môžete s tímom Formuly E zarábať peniaze, čo je pre strednodobú stabilitu zásadné.“

Podobný koncept má aj projekt Extreme E, ktorý štartuje v apríli. „Nákladom venujú veľkú pozornosť. Testovanie je veľmi limitované, aby sa udržal potrebný nízky rozpočet. Týmto spôsobom to udržiavajú cenovo dostupným pre vlastníkov firiem, čo je aj môj prípad. Vďaka tomu máte vyhliadku, že si tu raz zarobíte peniaze. To je pre zdravie série rozhodujúce,“ pokračuje majiteľ stajne Rosberg Xtreme Racing, v ktorého kokpite uvidíme dvojicu Molly Taylorová – Johan Kristoffersson.

Rosberg na reštart kariéry nemyslí. „Moja aktívna kariéra sa skončila. V prvom rade už nechcem byť pretekárom, pretože môj nový podnikateľský život je veľmi rušný. A po druhé, nemám dostatok skúseností s terénom. Musel by som veľa trénovať, kým by som sa dostal na požadovanú úroveň Extreme E. Sú tu špičkoví svetoví off-roadoví jazdci. Chcem zvíťaziť s tímom. Preto som sa snažil nájsť najlepších pilotov na svete. Myslím si, že sa mi to podarilo.“

PODCAST: Extreme E nebude len o Hamiltonovi či Rosbergovi, hviezdnych mien pribúda

Pred niekoľkými rokmi sa hovorilo o možnosti, že by Rosberg pôsobil vo Formule E v tíme Mercedes. Napokon sa tak nestalo. „Mercedes vždy patril do mojej pretekárskej rodiny. Preto stále jestvuje úzky kontakt. Mojím problémom je, že si chcem udržať aktuálnu flexibilitu. Jedna majstrovská sezóna vo Formule E by dnes bola príliš intenzívna a nekompromisná. Je v nej omnoho viac pretekov ako v Extreme E. To sa mi na tom tak páči. Program nie je taký intenzívny, ale komponenty spojené s udržateľnosťou sú ešte výraznejšie. Preto mi Extreme E vyhovuje viac.“

Formula E vstupuje do siedmej sezóny, prvej so štatútom majstrovstiev sveta. Zatiaľ však na väčší prielom čaká. „Je na dobrej ceste a každým rokom sa zlepšuje,“ myslí si Rosberg. „Má len šesť rokov, je to mladá séria. Podľa mňa ju musí spoznať oveľa viac ľudí. Možno musí vzísť z pretekárov viac hviezd. Chce to čas, aby boli osobnosti jazdcov ešte výraznejšie. To je zásadné, pretože ľudia chcú sledovať ľudí.“

Veľkým problémom je COVID-19, ktorý znemožňuje preteky v centrách miest, a návrat do nich je vo veľkej miere nepravdepodobný. Môže to trvať týždne, ba i mesiace. „Organizátori sa musia poučiť z F1, ktorá odvádza skvelú prácu pri vytváraní rôznych bublín. Tu sa môže Formula E ešte niečo naučiť a implementovať to. Samozrejme, bez fanúšikov a divákov. Škoda. Ale tak to bude, kým neprebehne očkovanie.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *