Formula E je veľmi inšpiratívna, tvrdí skúsený Lotterer z Porsche

André Lotterer
foto: Porsche AG

André Lotterer z Porsche patrí medzi z najskúsenejších jazdcov v aktuálnom štartovom poli Formula E. Nemec je jednou z hlavných postáv nedávno zverejneného dokumentu And We Go Green.

Lotterer má na konte tri víťazstvá v 24-hodinových pretekoch Le Mans a je niekdajším šampiónom WEC. Na sklonku svojej kariéry sa rozhodol pre príchod do Formuly E, kde najprv jazdil vo farbách Techeetah. Premiéru zažil v ročníku 2017/2018, ktorej sa venuje aj vyššie spomínaný film pod produkčným vedením Leonarda DiCapria. „Formula E je nepredvídateľná. To zistíte veľmi rýchlo. Moje prvé preteky boli šokujúce, zapríčinil som množstvo dramatických situácií.“

„Mal som množstvo skúsenosti z motošportu, ale Formula E je iná. Je to najnáročnejší šampionát, v akom môžete pretekať. A nikdy to nie je nuda. Trate sú veľmi, veľmi úzke a je ľahké spraviť chybu. Máme pneumatiky do akéhokoľvek počasia a auto postavené na rovnakom základe. Takže výkon je veľmi podobný a všetci jazdci operujú na vysokej úrovni. Navyše, musíme sa starať o energiu. V kvalifikačných kolách jazdíme naplno. V pretekoch sa musíme opatrne rozhodovať, ako energiu využiť čo najlepšie,“ prezradil Nemec pre oficiálny web šampionátu.

Formula E zverejnila strhujúci dokument, ktorý produkoval Leonardo DiCaprio (Video)

Lotterer poukazuje na fakt, že vo Formule E nerozhoduje len technika. „Nie je to ako v iných šampionátoch, kde môže vyhrať iba najlepší tím a najlepšie auto. Tu je vplyv pilota obrovský a myslím si, že práve vďaka tomu je to skvelá šou. Vždy musíme počítať s rizikom. Predbiehanie na týchto okruhoch si vyžaduje aj trochu húževnatosti. Nič nie je len tak darované.“

Natáčanie dokumentu prebiehalo pod vedením režisérskej dvojice Fisher Stevens – Malcolm Venville, ktorá sa dokázala dostať jazdcom pod kožu. „Tento film vám poskytuje pohľad na naše povahy. Všetci máme tú istú profesiu, ale zároveň sme veľmi odlišní a k práci pristupujeme kontrastne. Vidíte nás spolu. Pretekáme za budúcnosť, navštevujeme veľkomestá po celom svete, aby sme pretekali v elektromobiloch a ukázali ľuďom, čoho sú schopné. Reprezentujeme elektromobilitu a s ňou aj čistejšiu budúcnosť.“

„Po väčšine času som si ani neuvedomoval, že nás natáčajú,“ pokračuje Lotterer. „Tento aspekt som si veľmi užíval. Bola to pre nás možnosť, vypustiť trochu pary, podeliť sa o to, čo sa deje, keď sa veci dramatizovali, keď sme boli šťastní, sklamaní. Veľmi často som bol počas natáčania s JEV-om, mojím tímovým kolegom, takže ste mohli vidieť, ako fungoval náš vzťah.“

André Lotterer a Jean-Éric Vergne
Foto: Formula E

Po dvoch sezónach v Techeetah sa skúsený pilot rozhodol pre prestup do Porsche, ktoré do FE vstupovalo s nováčikovským tímom. „Mal som za sebou dve sezóny v Techeetah a v piatom ročníku sme vyhrali titul, JEV získal svoj druhý majstrovský titul. Boli sme veľmi úspešní. Do tej chvíle som najradšej spomínal na Santiago. Získal som tam svoje prvé pódium, na ktorom bol aj JEV.“

„Bolo to veľmi dramatické, pretože som sa ho snažil predbehnúť a nedokázal som sa vyhnúť nárazu do zadnej časti jeho auta. Boli to skvelé preteky a oslavy s tímom. Odísť do iného tímu predstavovalo náročné rozhodnutie, ale nemohol som si nechať ujsť možnosť jazdiť za Porsche. Bola to veľká výzva. Teraz som v Porsche, za ktoré som predtým jazdil v Le Mans. Jeho motošportové dedičstvo je obrovské a je to veľký konštruktér,“ pokračuje Lotterer.

„Fakt, že sa pripojilo k Audi, BMW, Jaguaru, Mercedesu, DS a ďalším, ukazuje, aká dôležitá je Formula E. Boli sme nový tím a každý mal isté očakávania, ale myslím si, že sme predviedli veľmi dobrý potenciál, predovšetkým druhým miestom v prvých pretekoch. Som ambiciózny a zároveň presvedčený, že sa nám bude dariť,“ pokračuje skúsený pretekár.

Formula E potvrdila termín reštartu sezóny i poltucet pretekov v Berlíne!

Formula E dokázala v relatívne krátkom čase dosiahnuť obrovský vývoj predovšetkým v oblasti batérií. „Od prvej po štvrtú sezónu museli byť v pretekoch použité dve autá. To bolo skutočné dobrodružstvo, pretože sme museli preskakovať z jedného vozidla do druhého. Som poriadne vysoký, takže to nebolo jednoduché. Musel som zostať dlhšie v garáži a trénovať, aby som bol rýchlejší, zatiaľ čo ostatní boli v hoteli. Príchodu Gen2 som sa teda skutočne potešil.“

„Bol to veľký technologický krok vpred. Batéria má väčšiu kapacitu, čo znamená, že zvládne celé preteky. Páči sa mi dizajn auta. Skutočne reprezentuje Formulu E, je dynamický a futuristický. Technológia sa pohla vpred neuveriteľne rýchlo a to sa nikdy nezastaví. Ako motošportové tímy máme zodpovednosť, spoločne s našimi vedúcimi inžiniermi, aby sme sa neustále snažili o lepšiu efektivitu a vyšší výkon.“

„Naozaj posúvame hranice v rámci pravidiel, snažíme sa nájsť každý malý detail a zlepšovať autá zajtrajška. Od začiatku boli preteky skúšobným miestom pre výrobcov áut, platí to aj pre elektrickú technológiu. Posúvame veci dopredu a snažíme sa o dosiahnutie väčších vecí s menším vkladom. Myslím si, že všetci hľadáme to isté pre naše autá na ceste. Formula E predstavuje vedúcu technológiu. Pre mňa je to veľmi inšpiratívne,“ dodal Lotterer.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *