Formula E má odpútať pozornosť od naftového škandálu, tvrdí Helmut Marko z Red Bullu

foto: Nissan

Tím F1 Red Bull nemá záujem o vstup do Formuly E. Elektrický šampionát zaujíma mnohých konštruktérov a tímy, skupina Helmuta Marka to však vidí inak.

Marko pre Autosport prezradil, prečo Red Bull nie je nadšencom Formuly E. „Sme pretekárski puristi. Keďže sme dobrí v marketingu, tak Formula E je pre nás len marketingovou výhovorkou automobilového priemyslu, aby rozptýlil dieselový škandál. Podstatné je, že najefektívnejší motor je naftový.“

Rodák z rakúskeho Grazu si myslí, že náklady pre tímy pôjdu vo Formule E do vyšších dimenzií. „Na začiatku predstavovali náklady osem miliónov. Teraz je to cez dvadsať. Ak prídu naozaj veľkí hráči ako Porsche a Mercedes, tak to pôjde opäť nahor. Vyhrať môže iba jeden. Ak stúpnu náklady na 40, 50 miliónov, minimálne jeden konštruktér bude piaty alebo šiesty. Ak sa tak stane, tak podľa mňa táto eufória veľmi rýchlo pominie,“ myslí si Marko, ktorý sa pristavil aj pri rýchlosti elektrických monopostov.

Mohlo by vás zaujímať:

VIDEO: Vozidlo Gen2 bolo v Marrákeši o takmer tri sekundy rýchlejšie ako Gen1

„Autá Formuly E sú ako auto Formuly 3 so 400 kilogramovou batériou. Nie je to o najrýchlejšom jazdcovi, pretože v hre je výraznejší energetický manažment než vo Formule 1 alebo v ktorejkoľvek inej sérii. Je to veľmi pomalé. Atraktívne to vyzerá len na týchto úzkych a kľukatých okruhoch. Veľkou výhodou je, že Formula E je perfektný marketingový fór uprostred mestských centier,“ pokračuje poradca Red Bullu.

„Opýtajte sa svojej priateľky, či chce ísť do Spa alebo radšej do New Yorku. V tom spočíva základný koncept Formuly E, ísť k ľuďom. Cez televíziu si však buduje verejné povedomie len veľmi ťažko,“ dodal Helmut Marko.

António Félix da Costa
foto: © FIA Formula E
Opačný názor má da Costa z BMW

Predstavitelia série sa odmietli k vyššie uvedeným komentárom vyjadriť. Bývalý člen juniorského tímu Red Bullu a aktuálny jazdec tímu BMW António Félix da Costa si myslí, že Formula E je šampionát, „ktorý je atraktívny vďaka kombinácii viacerých vecí.“ Aj keď Portugalčan takisto nechcel komentovať Markove slová, vyjadril svoj pohľad na celú problematiku.

„Áno, sú to elektrické vozidlá a nebudem klamať, pretože keď som si do nich sadol prvýkrát tak som si to neužil. Teraz si to už ale užívam. V porovnaní s motoršportom máme k pretekárskym víkendom iný prístup. A každý z nás sa to naučil poriadne vychutnávať. Môžete vidieť jazdcov, ktorí to predtým kritizovali a už to nerobia. Užívajú si to ako Felipe (Massa) či André (Lotterer; pozn. red.). Samozrejme, so všetkými konštruktérmi tu nepretekáme na prenajatých motokárach. V hre je skutočne veľa,“ dodal da Costa.