Formula E môže byť pre amerických konštruktérov dôležitou platformou, tvrdí to jej šéf

foto: Formula E

Formula E môže byť dôležitou platformou pre veľkých amerických konštruktérov, ktorí môžu ohlásiť nečakaný prechod k elektrickému pohonu. Pre Motorsport.com to povedal šéf série Jamie Reigle.

Veľké európske značky smerujú k elektrickému pohonu, čo je zrejmé už niekoľko rokov. Podobný krok by mohli spraviť aj veľké americké značky. Konkrétne Ford a GMC načrtli plány súvisiace s ich prechodom k elektromobilite. V súvislosti s érou Gen3 majú záujemcovia čas len do konca marca, aby poslali svoje prihlášky.

Reigle sa odvoláva na Jaguar, ktorý bude od roku 2025 vyrábať len elektromobily. Niečo podobne by sa mohlo „upiecť“ aj za oceánom. „Jaguar urobil veľmi pekné materiálne rozhodnutie z hľadiska ich prechodu k elektrine. Garantuje to ich pokračovanie vo Formule E? Negarantuje. Znamená to, že veríme tomuto šampionátu, ktorý by pre nich mohol byť skvelou platformou na to, aby ukázali svoj prechod a aby bol dodržaný termín? Absolútne.“

„Tí, čo ma naozaj prekvapili, boli General Motors. Keď sa pozriete na typy áut, ktoré predávajú, sú to skôr nákladniaky. Prísť s tým, že od roku 2035 prejdú k plne elektrickej flotile áut. To sú veľké signály. Keď sa pozerám na tieto oznámenia, tak pred dvomi rokmi boli takmer nemysliteľné. Je mi naozaj dobre, pretože sa o to pričinila aj Formula E,“ pokračuje Kanaďan.

Mitch Evans
foto: Formula E

Prvou lastovičkou hlásiacou prechod GM k elektrine je účasť v premiérovej sezóne Extreme E. Tam má aktívne partnerstvo s tímom Chip Ganassi Racing. Vozidlo americkej stajne bude mať upravenú karosériu, ktorá má pripomínať nasledujúci elektrický Hummer.

„Jestvuje dôvod, prečo Ford predstúpil a povedal, že v Európe prejde od roku 2030 k elektrine. Existuje dôvod, prečo to GM spravil v Spojených štátoch. Nie je to preto, že sa náhle zobudili a povedali – naozaj sa staráme o životné prostredie a to je naša primárna motivácia. Je to preto, lebo sa na to pozerajú ako na nevyhnutnosť pre ich podnikanie. Hľadia na ďalších 20-30 rokov a na to, ako sa v tom ľudia budú hýbať,“ vysvetľuje Reigle.

„Realitou je, že ľudia budú kupovať omnoho viac elektrických áut. Znie to očividne, ale pred osemnástimi mesiacmi tu tento konsenzus nebol. Konštruktéri na to prišli. Niektorých máme vo Formule E, sú v tejto oblasti veľmi vizionárski, už boli prijatí. Potom sú tu ostatní, ktorí ešte nezačali s prechodom, ale my pre nich môžeme byť skutočne dôležitou platformou,“ uzavrel šéf šampionátu.

GMC oživuje meno Hummer a spája sa s tímom Chip Ganassi Racing v Extreme E

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *