Formula E plánuje ďalšie zmeny pravidiel

foto: © FIA Formula E

Formula E má za sebou piatu sezónu a pred šiestym ročníkom vedenie šampionátu pripravuje viacero zmien v pravidlách. V tomto článku vám priblížime avizované zmeny a novinky, o ktorých sa v zákulisí zatiaľ iba šušká.

Už dávnejšie sme spoznali revidované pravidlá pre sezónu 2019/2020, ktoré okrem iného hovoria o vyššom výkone pri aktívnom útočnom režime, zákaze dvojitého motora, ktorý používal Nissan, či o plošnom odoberaní energie z monopostov počas fázy FCY a pri výjazde bezpečnostného vozidla.

Fáza FCY sa dočká aj zmeny časového úseku odpočítavania. Piloti doteraz počuli v slúchadlách trojsekundové odpočítavanie. Po novom sa tento časový úsek predĺži na päť sekúnd. Po uplynutí tohto času sa na trati objavia tabuľky s príslušným nápisom FCY a začnú viať žlté vlajky. Všetky autá musia spomaliť na rýchlosť 50 km/h. Rovnaký postup bude platiť aj pri reštarte. To znamená, že pred aktiváciou zelenej vlajky prebehne päťsekundové odrátavanie.

TIP: Sledujte nás na Instagrame

foto: © FIA Formula E

Technickí šéfovia jednotlivých konštruktérov sa počas záverečného víkendu sezóny zišli v New Yorku, aby diskutovali o možných budúcich zmenách, ktoré sa majú týkať bŕzd. Spoločnosť Brembo, ktorá dodáva brzdy má podľa e-racing365 nový proces optimalizácie, vďaka čomu dochádza k rýchlejšiemu tvrdnutiu brzdových komponentov určených pre ďalší ročník.

Vyššie spomínaný špecializovaný portál priniesol aj správu, podľa ktorej niektoré tímy počas tejto sezóny používali systém napodobňujúci trakčnú kontrolu. Tá je vo Formule E zakázaná. Podľa nepotvrdených informácií mali niektoré tímy nastavenú jednotku MGU tak, aby pri výjazde zo zákrut kontrolovala trakciu. Od siedmej sezóny by mali mať monoposty snímače krútiaceho momentu, ktoré by mali takýmto obchádzkam v pravidlách zabrániť. Stajne tak majú ešte jednu sezónu na to, aby našli riešenie, ako obísť toto nové pravidlo.

A ešte jedna novinka. Na to, aby boli piloti klasifikovaní, budú musieť prejsť cieľovou čiarou. Doteraz to tak nebolo, preto sme vo výsledkovej listine mali často klasifikovaných aj tých jazdcov, ktorí vypadli tesne pred koncom pretekov.