Formula E počíta so širším a dlhodobejším znižovaním nákladov

Pascal Wehrlein
foto: Formula E

Formula E sa v časoch pandémie zmieta v ekonomickej neistote, rovnako ako všetky ostatné motoršportové kategórie. Ako to momentálne vyzerá, prezradil šéf Formuly E Jamie Reigle v rozhovore pre The-Race.com.

Formula E sa v týchto časoch musí spoliehať na svojich akcionárov, partnerov a sponzorov. „Naďalej podporujú sériu a naše posledné vzájomné rozhovory, mimochodom, tie prebiehajú pravidelné, sú super pozitívne. Deje sa tak aj napriek tomu, že väčšina z nich čelí náročným časom. Myslím si, že je to dôkaz kvality nášho vzťahu a že nejde o čisto transakčný vzťah,“ tvrdí Reigle. Jediným titulným partnerom série je spoločnosť ABB, ktorá do takmer desať rokov trvajúceho partnerstva plánuje investovať viac ako sto miliónov eur.

Problémy môžu mať tímy, ktoré potrebujú udržať nízke náklady. Jedným z riešením môže byť aj virtuálna séria Race at Home Challenge. „Reklamný trh, ktorý riadi sponzoring, je momentálne veľmi náročný. Ale realita je taká, že náročné to bude ďalších dvanásť až osemnásť mesiacov. Nikto nemá krištáľovú guľu, ale je zbožným prianím, aby sa veci vrátili v júli do normálnu, pretože potrebujeme mať nejaké preteky. Trávime množstvo času s každým tímom, konštruktérom a všetkými našimi sponzormi, aby sme prišli na to, ako im zabezpečiť hodnotu. E-športová iniciatíva je jednou z možností.“

Formula E: Sezóna sa musí skončiť do konca septembra, v hre sú spoločné podujatia s DTM

„Potom spolu hovoríme o opatreniach, ktoré sa týkajú nákladov, a ďalších iniciatívach. Odložili sme nástup Gen2 Evo, zredukovali sme homologizáciu na jedinú počas nasledujúcich dvoch rokov. To nie sú bezvýznamné veci, ale prešli jednomyseľne, čo je povzbudivé,“ pokračuje Reigle, ktorý sa do vedenia šampionátu dostal vlani v septembri.

„Všetci myslia v týchto časoch na to, ako prežiť, a až potom prichádza na rad zisk. Vďaka tomu sú flexibilnejší. To potom vedie k oveľa zaujímavejším diskusiám, ktoré sa týkajú nákladov a výziev spojených s výskumom a vývojom. V prípade Gen2 Evo sme dosiahli okamžité šetrenie nákladov jeho odložením. Jediná homologizácia znamená zníženie výdavkov pre konštruktérov pri vývoji,“ dodáva Kanaďan.

V hre je aj odloženie nástupu vozidla tretej generácie, Reigle však počíta predovšetkým so širším a dlhodobejším znižovaním nákladov. „Myslím si, že pre mňa je dôležitejšie to, ak sa budeme zaoberať niektorými štrukturálnymi nákladmi vo Formule E. Samozrejme, keďže šampionát rástol a vyvíjal sa, náklady išli nahor. To nemôžeme poprieť. Preto sa s tímami a konštruktérmi pozeráme agresívnejšie na spôsoby celkových štrukturálnych nákladov. Ide o veci ako náklady na vedenie tímu, čo vývoj pohonnej jednotky.“

Formula E môže v mestách chýbať len dva mesiace, ale aj tri roky, tvrdí Agag

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *