Formula E pripravuje vlastnú komerčnú dohodu na štýl F1

foto: Formula E

Formula E pracuje na vlastnej verzii Concorde Agreement na štýl F1 v snahe definovať práva medzi tímami a vysielateľmi. Informuje o tom Motorsport.com.

Táto očakávaná komerčná dohoda bude jestvovať popri nákladovom strope pre éru Gen3 a technických pravidlách. Definuje, ktoré strany budú mať kontrolu nad právami živého vysielania a ktoré tímy môžu počas každých pretekov vytvárať vlastný obsah. Aj keď v súčasnosti existuje len veľmi málo obmedzení, čo môže byť natočené, sú isté hranice určujúce, čo je možné začleniť do záznamu. Každý prípad sa posudzuje samostatne.

Táto nová dohoda spresní vysielateľom to, ktoré tímy budú mať výstupy v sociálnych médiách a v digitálnom priestore. Formula E tak bude môcť minimalizovať súťaž o pozornosť publika. Výkonný riaditeľ šampionátu Jamie Reigle pre Motorsport.com povedal: „Pracujeme na tomto komerčnom rámci. Jednoducho povedané, týka sa to hraníc práv, ktoré sa nachádzajú medzi promotérom a tímami. Keď som sa do toho vlani pustil, tak to bola zrejme prekvapivá oblasť. V Premier League je to veľmi jasné.“

„Väčšina globálnych profesionálnych líg má veľmi jasné pravidlá spolupráce medzi rôznymi účastníkmi. Na tom sme sa snažili pracovať. Ciele promotéra a tímov sú zosúladené pri riadení mediálneho produktu, pretože všetci profitujeme z rastúceho publika a väčšej publicity pre našich sponzorov. Úprimne, mám dobrý pocit z toho, kam sme sa na tomto fronte dostali,“ pokračuje Kanaďan.

Komerčná dohoda je navrhnutá tak, aby rástlo televízne publikum Formuly E. Bude sa usilovať o formalizáciu vysielacieho času šampionátu na rôznych kanáloch. „Je to stratégia mediálnej distribúcie a mediálnej platformy, ktorá je v súlade s tým, čo môžete očakávať od vrcholových športov, či už futbalu, F1, alebo basketbalu v Spojených štátoch,“ dodal Reigle.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *