Formula E pripravuje vozidlo Gen3, ktoré bude omnoho výkonnejšie

foto: Formula E

Formula E v tomto období rieši podobu a technické detaily vozidla Gen3, ktoré príde na mestské okruhy v sezóne 2022/2023. Podľa špecializovaného portálu e-racing365 dospeli predstavitelia šampionátu k dohode.

Príjemným prekvapením je očakávaný nárast výkonu z terajšieho maxima 250 kW až na 450 kW. Terajšie mechanické brzdy na zadnej náprave má nahradiť elektrický systém brake-by-wire. Zmien sa dočká aj systém regenerácie. Predná náprava by mala pri brzdení regenerovať asi 150 a zadná až 200 kW. Podľa vyššie uvedeného zdroja sa rokovalo o celkovom výkone na úrovni 600 kW, ale tento plán prekazil nedostatočný regeneračný balans.

Už viac ako rok sa diskutuje o zavedení zastávok v boxoch, čomu majú pomôcť aj vyššie uvedené zmeny. Predpokladá sa, že zastávky v boxoch, počas ktorých bude batéria rýchlo dobíjaná, by mohli trvať asi 30 sekúnd. Naznačujú to simulácie, pri ktorých sa počítalo s teoretickým výkonom 450 kW. Ďalším kľúčovým kritériom nových pravidiel je fakt, že autá budú môcť v centrách miest jazdiť aj na okruhoch druhej triedy.

Formula E pod vedením nového šéfa zvažuje zavedenie boxových zastávok

Medzinárodná automobilová federácia vykonáva simulácie, ktoré ukazujú, ako by vyzerala spolupráca batérie s výkonnejším motorom a celkovým balíkom pohonnej jednotky. Tieto testy by mali zodpovedať otázku, aká veľká a ťažká by mala byť nová batéria. O všetkom rozhodnú výberové konania, ktoré majú priniesť mená dodávateľov šasi, batérií a pneumatík. Mená víťazov by sme sa mali dozvedieť začiatkom júna 2020.

Šasi dodáva od prvej sezóny spoločnosť Spark Racing Technologies v spolupráci s Dallarou. Očakáva sa, že v tomto smere nedôjde k zmene. Batérie dodávala od roku 2014 do roku 2018 spoločnosť Williams Advanced Engineering. Od minulej sezóny ju vystriedala firma McLaren Applied Technologies, ktorú technicky podporuje Atieva. Do tendra sa chce zapojiť Williams, ale aj ďalšie spoločnosti. Dodávateľom pneumatík je od roku 2014 francúzsky Michelin, s ktorým je Formula E veľmi spokojná, a nič nenasvedčuje tomu, že by malo dôjsť k zmene.