Formula E si musí udržať kontrolu nákladov, tvrdí výkonný riaditeľ DS

DS Virgin

Konštruktéri sa v poslednom období hrnú do elektrickej kategórie a jednou z príčin je fakt, že Formula E sa riadi filozofiou kontroly nákladov. V porovnaní s F1 predstavujú náklady jednu šestnástinu.

Portál Formula E Zone priniesol zaujímavý rozhovor s výkonným riaditeľom značky DS Xavierom Mestelanom Pinonom, ktorý vysvetľuje, prečo je aktuálny status potrebné udržať. „Kontrola nákladov závisí od návratnosti investície. Napríklad, pre mňa je Formula E excelentná série. Stále však ide o start-up. Ak sa vyvinie tak, ako to očakávame, tak sa, samozrejme, náklady zvýšia. To isté by však malo platiť aj o návratnosti investícií, takže rovnováha by mala byť v poriadku. Ak sa táto téma začne v paddocku omieľať, tak je to kvôli nízkej návratnosti týchto investícií.“

„Potrebujeme, aby bola táto séria čo najsilnejšia. V kalendári potrebujeme väčšiu stabilitu. Pripojilo sa mnoho nových miest, čo bolo dobré pre šport, ale nie až také dobré pre samotné tímy. Napríklad Londýn, mali sme ho v prvých dvoch sezónach, ale teraz je preč. Je to škoda, podobne ako pri iných mestách. My potrebujeme väčšiu stabilitu v kalendári, aby mohla séria rásť. Chceme tu mať ikonické preteky, ktoré boli od začiatku súčasťou kalendára. Takže ak séria nedosiahne stabilitu, náklady budú rásť a odrazu to bude náročnejšie aj pre konštruktérov,“ pokračuje šéf francúzskej značky.

Otázna je aj budúca podoba hlasovania FanBoost. Formula E síce vykonala niekoľko opatrení proti nepovolenému hlasovaniu, ale mnohí majú o jeho férovosti vážne pochybnosti. „FanBoost je pre šport veľmi dobrý. Potrebujeme však na ňom pracovať. Jeho bezpečnosť je otázna, takže nevieme, či je hlasovanie férové alebo či bolo vykonané robotmi, tak ako v minulosti. Sú to malé detaily, ktoré potrebujeme napraviť,“ dodal Pinon.

Zdroj: FormulaEZone.com, foto: Sam Bagnall (LAT)