Formula E vstúpi do šiestej sezóny s novými pravidlami!

foto: © FIA Formula E

Formula E len pred niekoľkými dňami zverejnila predbežný kalendár pre budúcu sezónu, ktorá sa začne v novembri. Okrem kalendára ale oznámila aj niekoľko zaujímavých zmien, ktoré majú vyriešiť terajšie problémy.

V sezóne 2019/2020 budú môcť piloti pri aktivácii útočného režimu využiť vyšší výkon. Momentálne je to 225 kW, od novembra to bude už 235 kW. K aktivácii nebude môcť dôjsť počas fázy FCY alebo pri výjazde bezpečnostného vozidla na trať. Formula E sa v tejto sezóne trápi s dôležitou súčasťou jej filozofie a tou je šetrenie energie.

Veľmi často vidíme, že vďaka FCY alebo bezpečnostnému vozidlu jazdci ušetria množstvo energie a tak jazdia naplno až do konca. Tým sa neutralizuje význam stratégie a jej možností. Po novom to bude tak, že za každé jedno odjazdené kolo za bezpečnostným vozidlom, či počas fázy FCY bude každému z jazdcov odobraté rovnaké množstvo energie rovnajúce sa 1 kWh za minútu. Aj naďalej zostáva v platnosti pravidlo, podľa ktorého sa pri prerušení pretekov zastaví časomiera.

foto: © FIA Formula E
Vozidlo Gen2 a viac bodov

FIA takisto zverejnila viacero detailov týkajúcich sa predĺženého cyklu pre vozidlá druhej generácie. Tie uvidíme v akcii až do konca ôsmej sezóny 2021/2022. Za tento návrh hlasovali zástupcovia série i konštruktéri, ktorí chcú udržať náklady po kontrolou. Počas spomínaného obdobia však ešte môže dôjsť k rôznym úpravám na úrovni výkonu, batériových vylepšení, dizajnu či drobných úprav karosérie.

V šiestej sezóne budú jazdci bojovať o jeden bod navyše. Ten dostane jazdec, ktorý zajazdí najrýchlejší čas počas kvalifikačných skupín. Ostatné bodové hodnoty zostávajú rovnaké. Víťaz kvalifikácie získa tri body, bod sa pripíše pretekárovi, ktorí zajazdí najrýchlejšie kolo pretekov v rámci prvej desiatky v cieli. Body za umiestnenia v pretekoch sa nemenia.

Dvojité motory budú zakázané

FIA prijala aj pravidlo, respektíve obmedzenie týkajúce sa dvojitých motorov. Tie budú v novej edícii zakázané. A to je veľmi zlá správa pre Nissan, ktorý aktuálne disponuje dvojitou jednotkou MGU. Tá mu podľa všetkého prináša výhodu, ktorej legalita je v takzvanej šedej zóne. Práve preto sa FIA rozhodla stopnúť podobné tendencie a zredukovala počet povolených jednotiek MGU z dvoch na jednu.

TIP: Sledujte nás na Instagrame