Formula E zníži počet členov tímov, pneumatiky pre Gen3 bude dodávať Hankook!

foto: Formula E

Medzinárodná automobilová federácia dnes zverejnila pravidlá, ktoré bude Formula E dodržiavať v snahe udržania nízkych nákladov. Okrem toho by mal šampionát zredukovať dopad svojej činnosti na životné prostredie a to menším počtom využívaných pneumatík a zúžením počtu členov jednotlivých tímov.

O znižovaní nákladov sa hovorilo už v polovici júna na Svetovej motoristickej rade. Dnes sme sa dočkali konkrétnych čísiel. Každý jazdec má v súčasnosti k dispozícii štyri nové predné a štyri nové zadné pneumatiky. Od budúcej sezóny sa tento počet zníži o štvrtinu, zo štyroch na tri. Počet členov tímu je momentálne ohraničený na dvadsať, po novom to bude len sedemnásť, pričom na diaľku bude môcť tímu pomáhať iba jedna šesťčlenná skupina.

FIA to vo svojom vyhlásení odôvodňuje nasledovne: „Tieto dve rozhodnutia týkajúce sa reštrukturalizácie tímov umožnia našim súťažiacim lepšie riadenie svojich zamestnancov, čo bude mať významný vplyv na uhlíkovú stopu šampionátu, keďže na jednotlivé podujatia bude cestovať menej ľudí.“

Posledná zmena predstavuje limitovanie využívania brzdových kotúčov a doštičiek počas sezóny. Tým sa znížia náklady na spotrebný tovar. FIA a Formula E naďalej zvažujú ďalšie obmedzenia týkajúce sa softvéru, karosérie, senzorov. Od budúcej sezóny by mala fungovať novovytvorená logistická pracovná skupina, ktorá by mala zlepšiť život menších tímov, čím by sa mala zachovať relatívna konkurenčná rovnosť medzi „veľkými“ a „malými“ stajňami.

foto: Formula E
Spark, Williams a Hankook Tire!

Dnes sme spoznali aj mená dodávateľov karosérií, batérií a pneumatík pre vozidlá tretej generácie, ktoré uvidíme na trati od sezóny 2022/2023. Kým v prípade prvých dvoch menovaných spoločností – Spark a Williams –  ide o očakávaný krok, voľba, ktorá padla na juhokórejský Hankook je prinajmenšom prekvapujúca. Výrobca pneumatík dodáva zmesi rôznym šampionátom, vrátane DTM a W Series. Od deviatej sezóny vystrieda francúzsky Michelin, ktorého pozícia sa zdala byť neotrasiteľná a ktorý je zatiaľ jediným dodávateľom pneumatík v histórii Formuly E.

Aj keď FIA nič konkrétne o budúcnosti dočasného vozidla Gen2 EVO nezverejnila, očakáva sa, že ho v akcii vôbec neuvidíme a že do príchodu vozidiel Gen3 budeme na tratiach vídať aktuálne monoposty. Gen3 by malo mať schopnosť regenerovať až 600 kW. V kvalifikácii by mal výkon stúpnuť na 350 a v pretekoch na 300 kW.

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *