Formula E zrejme nestihne nahradiť Audi, uvidíme na štarte menej tímov?

René Rast
foto: Formula E

Šéf Formuly E Jamie Reigle tvrdí, že Formule E sa zrejme nepodarí nájsť náhradu za odchádzajúce Audi pre sezónu 2021/2022. Kanaďan pre Autosport povedal, že prípadný nižší počet účastníkov vníma z istej perspektívy ako výhodu.

Audi a BMW opustia šampionát po tejto sezóne. Na rozdiel od Audi, BMW sa so svojím partnerom, Andretti, dohodol na ďalšej spolupráci a americký tím bude aj v ďalšej edícii využívať pohonné jednotky Bavorov. Naopak, Audi sa nestihlo dohodnúť s partnerom – Abtom – v stanovenom období a preto sa úloha nájsť „náhradníka“ presunula na plecia šampionátu.

Reigle priznal, že momentálne v súvislosti s ďalšou sezónou nie je príchod nového konštruktéra alebo tímu pravdepodobný. Je to pochopiteľné, pretože ročník 2021/2022 bude posledným s vozidlami druhej generácie. Pre nového konštruktéra by bol vývoj tejto špecifikácie finančne náročný a neefektívny.

„No, pozrite sa, isté tímy majú záujem. Keď sa pozriem na ôsmu sezónu, poslednú s vozidlami Gen2, tak sme momentálne na čísle jedenásť. Audi odchádza a toto miesto sa nám vráti. Mohli by ste si predstavovať nové vstupy pre ôsmu sezónu, ale, úprimne, nemyslím si, že je to veľmi pravdepodobné,“ vysvetľuje šéf série.

Zoznam konštruktérov pre éru Gen3 spoznáme zrejme až v lete

Výrazne iná situácia sa črtá v súvislosti s ročníkom 2022/2023, ktorý bude prvý pre nové vozidlá tretej generácie. Zatiaľ poznáme štyroch konštruktérov, ktorí potvrdili svoje zotrvanie vo Formule E minimálne do roku 2026. Ide o kvarteto Mahindra, DS, Nissan a Porsche. Stále čakáme na vyjadrenie Mercedesu, Jaguaru, Dragonu či NIO. Hovorí sa aj o nových tvárach. Niečo už naznačil McLaren, ktorý podpísal predbežnú dohodu o možnom vstupe, a čoraz častejšie sa skloňuje aj možnosť príchodu jedného z dvojice Alfa Romeo – Maserati.

„Tak, ako tu dnes sedíme, má záujem viacero strán. Je zrejmé, že McLaren urobil vyhlásenie o možnosti, ktorú majú. Toto je už vonku, ale máme aj ďalších záujemcov. Mám naozaj dobrý pocit smerom k tomu, že na rošte budeme mať dvanásť tímov,“ pokračuje Reigle, ktorý ale zároveň dodal, že si vie predstaviť aj menší počet účastníkov, čo by podľa neho vyhovovalo mestským okruhom a prinieslo by to niekoľko výhod.

„Rovnako ostatné šampionáty majú  menej konštruktérov a môžete argumentovať, že menší počet má aj výhody. Sú to kompaktné mestské preteky, takže 20 áut namiesto 24 môže viesť k inej dynamike súťaže. Z komerčného hľadiska, rovnaký koláč sa delí medzi menší počet. Ak by sme skončili pri desiatich tímoch, napríklad v ére Gen3, a nemyslí si, že je to pravdepodobné, tak by to nijako výrazne nezmenilo vyhliadky Formuly E. Ale verím, že napokon skončíme na čísle dvanásť,“ dodal šéf Formuly E.

Cez víkend sledujeme dvojitú Rím E-Prix na druhej najdlhšej trati v histórii šampionátu! (Foto+Harmonogram)

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *