Formula E zvažuje možnosť zastavenia času počas pretekov alebo kolá navyše

bezpečnostné vozidlo
foto: BMW Motorsport

Formula E by mohla v ďalšom priebehu sezóny využiť možnosť zastavenia času alebo pridania kôl navyše. Takýmto spôsobom by sa malo predísť finišu pod vlajkami alebo za bezpečnostným vozidlom. Preteky sa od piatej sezóny nejazdia na počet kôl ale na 45 minút plus jedno kolo.

O tejto aj iných možnostiach rokovala počas predošlého týždňa v Ženeve športová pracovná skupina série. Zvažuje sa, že keby zostalo bezpečnostné vozidlo na trati dve alebo viac kôl, tak by sa k pevnému času a jednému kolu pridali ešte ďalšie. Tieto zmeny by podľa informácií e-racing365 mohli byť v platnosti už počas aprílových pretekov v Ríme.

Bývalí šampióni sa zhodujú…

Vzhľadom na to, že sa po novom jazdí na čas, vplyv bezpečnostného vozidla sa prejavuje výraznejšie. Lucas di Grassi z Audi to vidí takto: „Nejde o to, či ide bezpečnostné auto pomaly alebo rýchlo, pretože čas beží. Je jedno, či zvládne za desať sekúnd jedno alebo pol kola. Uplynie rovnaký čas. Nepáči sa mi to. Ak sa to stane už na začiatku pretekov, tak je to ešte horšie.“

„Ak za ním budeme jazdiť po štarte päť alebo šesť kôl, tak si predstavte, že sa jedno z áut zasekne uprostred obrubníka. Potom pôjdeme naplno a bude veľmi náročné predbiehať, najmä na tratiach ako Paríž a Hongkong, kde sa tak či tak predbieha ťažko. Zastavenie času alebo pridanie kôl by mohlo fungovať, ale musí to byť jednoduchý proces, aby ľudia neboli zmätení a aby to nemalo dopad na vysielací čas a harmonogramy,“ dodal bývalý šampión.

Obhajca titulu Jean-Éric Vergne z DS TECHEETAH okomentoval novú možnosť pre Autosport nasledovne: „Problém s novým formátom je ten, že od začiatku jazdíme naplno a celý čas takpovediac zatvárame dvere. Na tratiach Formuly E neviete predbiehať, takže každý čaká na bezpečnostné vozidlo. Dúfam, že v zostávajúcich pretekoch bude možné zastavenie času, keď sa na trať dostane bezpečnostné vozidlo. Mali by to byť preteky o energetickom manažmente, pretože o tom je Formula E.“