Formula E zverejnila definitívnu podobu okruhu v Monaku

zdroj: Formula E

Formula E potvrdila definitívnu podobu prvých pretekov Formuly E na plnej konfigurácii trate, ktorú poznáme z F1.

Elektrický šampionát na v monackom kniežatstve predstaví štvrtýkrát. Predošlé tri E-Prix prebehli na kratšej a nudnej konfigurácii, ktorá zďaleka nedosahuje atraktivitu plnej verzie. Pôvodne mala byť zmenená podoba prvej zákruty Sainte Dévote, ale tá napokon zostane rovnaká ako v pretekoch F1.

Športový riaditeľ šampionátu Frederic Espinos pre oficiálny web šampionátu priblížil detaily trate. „V prvom rade, rovinka v Monaku je vždy špeciálna, pretože v podstate to rovinka nie je. Dorazíte do Sainte Dévote s množstvom priestoru a smerujete nahor do Massenet na super dlhý kopec. Takéto prevýšenia sme videli v Ríme. Bude to veľmi rýchle, jazda naplno.“

„Od toho miesta je to dole kopcom od slávneho námestia pred kasínom. Tu budú energetický manažment a regenerácie absolútne kľúčové. Od Mirabeau cez skok a dole do vlásenky Grand Hotel a Portier. Táto sekcia bude pre Formulu E super dobrá s množstvom priestoru na predbiehane. Všetci budú musieť myslieť na stratégiu, regeneráciu a energetický manažment,“ pokračuje jeden z lídrov série.

Monako prinesie legendárnu trať F1 a ukončí prvú polovicu sezóny (Video+Harmonogram)

„Potom idete do tunela, kde sa pôjde naplno a bude to jedna z najrýchlejších zákrut sezóny. Je to veľmi dlhá sekcia, v kvalifikácii to bude veľmi rýchle. Bude zaujímavé sledovať, kde budú jazdci regenerovať. To bude ozajstná výzva,“ pokračuje Espinos.

„Upravili sme šikanu pri prístave, čo vyhovuje regenerácii. Bude tam pomalšia zákruta a potom sa pripojíme k starej trati Formuly E. Nasleduje sekcia Tabac, ktorá je vždy pôsobivá a vedie k plavárni. Tam autá skáču z jednej zákruty do druhej, jazdci sa v druhej časti plavárne snažia o udržanie rýchlosti, kde bude dôležitá regenerácia. To sme už takmer na konci kola so super pomalou sekciou La Rascasse a nájazdom do cieľovej rovinky, kde je dôležité udržanie si rýchlosti,“ kompletizuje podobu kola.

Fanúšikovia sa podľa Espinosa môžu tešiť na množstvo akcie. „Bude tam mnoho miest na predbiehanie – La Rascasse, šikana, Sainte Dévote a vlásenka. Energetický manažment bude kľúčový, keďže je to nový okruh. Je to dlhá a rýchla trať. Jedna z najdlhších, aké sme kedy vo Formule E mali. Zaujímavé to bude aj vďaka sekciám do kopca a z kopca,“ uzatvára športový riaditeľ šampionátu.“

Add a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *